Laatste weekjes in paradise! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nadine - WaarBenJij.nu Laatste weekjes in paradise! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nadine - WaarBenJij.nu

Laatste weekjes in paradise!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nadine

04 Mei 2009 | Nederland, Amsterdam

Lieve volgelingen,

Hier een laatste (of één na laatste) update van mijn goddelijke leven op Cura. Time flies when you're having fun, en dat heb ik geweten.
Na het vertrek van Bil begon stage weer en die week heb ik heel veel voor school gedaan. De nerd in mij was even wedergekeerd, wat een invloed Bil al niet kan hebben. ;)

Diezelfde week kregen Maudo en ik, na vele telefoontjes met de automan, tot onze grote verbazing ineens een nieuwe auto! Nouja... nieuw is een groot woord. Toen ik de lelieweg inreed zag ik hem al staan; donkerblauw en behoorlijk glanzend voor Antilliaanse begrippen. Van de buitenkant was het sowieso een vooruitgang vergeleken met de Mitshu. (al wil ik die niet teveel afkraken wat PFOE, wat hebben we daar mooie tijden mee meegemaakt!) Natuurlijk wilden we meteen even een testdrive maken om te kijken of die bolide niet alleen van buiten maar ook van binnen goed in elkaar zat. Teleurstelling 1: (voor de inmiddels verwende automaatrijders onder ons): Het is een schakelwagen. Oke, daar valt mee te leven. Teleurstelling 2: Het passagiers-raam kan niet open. Niet prettig als je je bedenkt dat het hier nog steeds heter wordt en ik geen fan ben van het zweet-syndroom. Gelukkig hadden we daar snel een oplossing voor gevonden: gewoon de autodeur opendoen als het te warm wordt. Daarbij is het wel belangrijk om goed vooruit te kijken of er geen paaltjes langst de weg staan of eventuele voetgangers voorbij komen. Deze grandioze uitvinding zorgt voor een fris briesje dus wij rijden voortaan met een deurtje open. Kan allemaal hier :D
Goed, laat ik verder gaan met de teleurstelling. Teleurstelling 3: De ruitenwissers doen het niet. Nu hoor ik je denken 'het regent toch niet op dat tropische eiland'. Oh jawel hoor. Gisteren nog zelfs, en dan zijn het vaak geen bescheiden regenbuien maar flinke stortbuien. Gisteren zijn we dus maar even langs de kant van de weg gaan staan en is Maud (die alleen nog haar bikini aan had omdat we van het strand kwamen) met haar handdoek over de ruit gaan wrijven. Dat zag er heeeeeeeeeeel erg leuk uit voor de voorbijgangers. (babe in bikini wast auto) Maar iets minder prettig dus. Teleurstelling 4: De richtingaanwijzers doen het niet. Maar daar hebben we ook al een oplossing voor gevonden want de bestuurdersraam kan wel open en wij als ervaren fietsers steken gewoon onze arm uit als we naar links gaan! No problemo! Daarnaast zit er ook geen dikke boomblaster in deze bak, zoals before, maar dat is een luxeprobleempje. Ik persoonlijk heb heimwee naar de Mitsu maar na al dat geklaag is het niet echt eerlijk om die auto terug te vragen, dus we doen het maar met deze.

Vrijdag het weekend ingeluid met een etentje met wat leuke huisgenoten en daarna een filmpje gepakt. Helaas waren mijn twee mede-bios-gangers in slaap gevallen, maar ik heb verder wel genoten van 'Duplicity'.
Zaterdag hebben we lekker op het strand gelegen en des avonds meegedaan aan het volleybaltoernooi aldaar. Sporty en leuk was dat! Niet meer op stap want zondag zouden we gaan zwemmen met dolfijnen en dan wil je er natuurlijk wel een beetje fris bijzwemmen. Van te voren nog even rond gekeken in het Sea-Aquarium en toen was het tijd om de flappers aan te doen. 3 huisgenootjes gingen toevallig diezelfde dag ook met dolfijnen zwemmen dus we kwamen bij hun in de groep. Dat was wel leuk want nu konden we samen een fotoCD kopen, die asociaal veel geld kost anders. Gedeeld door vijf was het acceptabel. Beetje jammer alleen dat ik als een zotte op iedere foto stond. De ultieme foto, waarop ik een kusje krijg van de dolfijn, heb ik een oog dicht! Dat geloof je toch niet. Gelukkig draait het allemaal om de ervaring en die was heel leuk! Het is niet iets wat ik nog eens zou doen maar zeker schoon om meegemaakt te hebben.

Na dit weekend volgden drie dagen stage (waarvan ik er 2 ziek was) en woensdag zou Koninginnennacht op Mambo gevierd worden. Van te voren een hele gezellige avond gehad in het huis, zo veel mogelijk achterlijke oranje attributen aangedaan en gaan met die banaan. Met taxi Ronald (voor de verandering) zum Mambo gegaan. Ik en Lotte zaten achterin de klep en dat was weer een schone rit. De taxiritjes hier zijn toch wel echt noemenswaardig. De avond zelf was ook ge-wel-dig. Veel gedanst en vrij laat gemaakt waardoor we op Koninginnendag zelf vrij lam waren. Rond 2 uur zijn we naar Punda gegaan waar een markt zou zijn etc. De sfeer die daar hing was echt super. Op het Wilhelminaplein was een grote DJ-stand waar de vetste muziek gedraaid werd en waar alleen maar zotte Nederlanders loos aan het gaan waren. Schoon om te zien en om aan mee te doen haha. Ook nog lekker op het terras gezeten met z'n alle want dansen in de hitte valt echt niet mee. (lees: drup drup drup) Mijn koninginnennacht en -dag waren dus goddelijk en ik kan het iedereen aanraden ;)

Vrijdag aan het zwembad bij een hotel gelegen en des avonds hebben Maudo en ik onze stoute schoenen aangetrokken en zijn we naar het plaatselijke casino gegaan. Ik deed meteen ruig en kocht voor 50 gulden fiches (of hoe die dingen ook heten, jaja ik ben ervaren) om neer te kwakken op de roulette-tafel. Maudo begon bescheiden met 25 gld. Uiteindelijk zijn we allebei met een winst-bedrag van 40 gulden de deur uitgelopen dus je begrijpt dat we in de wolken waren. Dat is omgerekend toch maar mooi 15 euro en daar kun je heel wat leuks van doen haha!
Omdat we ons zo rijk rekenden zijn we zaterdag maar meteen ervan gaan shoppen met Lotte en Sanne en we zijn nu officieel bestempeld tot shopaholics. Zelfs in de meest foute zaken hebben wij leuke kleding kunnen vinden en uiteindelijk kwamen we dus ook met tassen vol thuis. Fijnfijn!
Die avond zijn we met alle chica's uit het huis gaan bowlen en heb ik weer een x-aantal strikes gegooid, zie foto. (whahahahahaha) Helaas kreeg ik het tweede potje last van m'n knie en kon ik niet meer meedingen naar de hoofdprijs. (die ik anders moeiteloos had binnen gehaald natuurlijk)
Zondag, gisteren, hadden we onze stoute schoenen nog steeds aan en besloten we met Sanne en Lotte bij het chique Hilton hotel te gaan zwemmen. Natuurlijk mag je daar als niet-gast niet gaan zwemmen, maar heeee, wij doen dat lekker toch. Dachten we. Onze entrance was zo deftig mogelijk, want we moesten op gasten lijken. Maar voordat we eenmaal goed en wel in het water lagen kwam een behoorlijke securitygast ons erweer uit halen. De aftocht naar de auto, met vele ogen van wel-gasten op ons gericht, was minder glorieus. Toen zijn we maar naar Blue Bay gegaan waar we de rest van de middag gerelaxed hebben. Het weekend afgesloten op Wet en Wild waar we ons weer nat geswingd (?) hebben.

Vandaag is mijn laatste stageweek officieel van start gegaan! Dat betekent nog maar 4 dagen stage, een weekje vakantie en dan... HOLLANDIA! Mijn tijd hier op het eiland is voorbij gevlogen en ik ben zo blij dat ik hierheen ben gegaan! Het was één groot feest en daarnaast natuurlijk ook een geweldige ervaring. Toch ben ik ook weer blij om snel weer een kikkerland-bewoner te zijn want mis jullie wel!

Mensen, ik ga er een eind aan breien. Lees jullie reacties nog steeds met groot plezier dus keep 'em coming! Hoe is jullie koninginnendag geweest?

Tot snel!!!
Smakkerdesmak van Nadje
XXX

• 04 Mei 2009 - 19:32

Femke:

skon verhaalke weer! I (L) it!:) Ik ben blij als jullie weer terug zijn, dan kunnen jullie weer lekker hier komen feesten! koninginnedag was hier ook echt super! Nou ik hou het even kort want ik ga even een filmpie kijken!:D

hele dikke kus, ook natuurlijk een dikke knuffel aan maudo!:D

Liefs, femmie!

• 04 Mei 2009 - 20:16

Bill:

Ha Naddie, Zo te horen is die nieuwe auto ook geen vooruitgang, die heeft weer de nodige mankementen, maar kreatief als jullie zijn wordt daar wel weer iets op verzonnen.Wel leuk voor jullie om koninginnenacht en dag op Cura mee te maken, hier was ut ook wel gezelly hoor.En met zwemmen bij het Hilton is het natuurlijk ook afgelopen nu jullie zijn betrapt.Ja,ut valt ook niet zo mee om voor een kakker door te gaan, nog maar effe oefenen dan.
    Ik ben hier al aan ut aftellen want het begint nu op te schieten, in minder dan 2 weekjes heb ik je weer lekker thuis.
    Dikke kus van ons allemaal, en tot gauw!!!

• 04 Mei 2009 - 20:28

Jose:

Hoi Nadine
    Leuk verhaal ja bijna je laatste het is best snel gegaan die 3 maanden.Geniet nog maar ff met ons Maudje en de rest.Tot volgende week in Hollandia ole ole
    Groetjes xxxx Jose

• 05 Mei 2009 - 07:44

Willemijn:

Jow Naad!!! (H)
    Ik heb weer een skitterend verhaal zitte lezen! Ge moet wa tussen het typen van al oe competenties door he! :P Nog vier dage stage, geniet ervan! Haha! ;)
    Koninginnenacht war hier dol, flink feeste en tot laat/vroeg. :) Koninginnedag begon bij ons ook laat, half 2 ging de wekker... en toen 2 uur later werd het hier in het dorp afgelast wegens die mafketel in Apeldoorn. :( We hebben natuurlijk ons pilske niet laten staan en zijn tot diep in de wacht weer verder gegaan in de kroeg, want die hielden er niet mee op. :P
    Moet ik volgende week op stage nog vragen of da gij vanaf 25 mei 4 weken stage kent lopen bij Sharon!? Ik hoor ut wel. Ga nu weer als een dikke stuut verder aan het uitwerken van mijn organisatorische competentie...! :P Makte gij ok nog spannende voorderingen?! :P
    Groetjes, !! XXXXxx! En geniet van een week vakantie alvast!!!

• 05 Mei 2009 - 08:45

Hint:

Nadina!!

Heb wederom genoten van je verhaal! :D
    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt gehad, nog even en dan weer lekker kletsebetsen bij de AH! En natuurijk DE kassa-babe uithangen met je bruine kleurtje ;)..

Afgelopen week lekker weer gehad, ik ben met mijn hunk naar Antwerpen geweest. Was ook lovely! Eveneens de film Duplicity gekeken, ik viel net als jou freunden ook in slaap haha! Vond het echt een muffe (lees: slaapverwekkende) film moet ik zeggen.. haha

Nou dushi geniet nog van al het moois daar! Ik moet volgende week op eifeltocht; zo geeeeen zin in!!

Lebber, xxxxx

• 07 Mei 2009 - 12:48

Daniëlle:

Heey Nadine!
    Geniet van de laatste dagen!
    We spotten elkaar daarna weer in best!
    Kusjess

• 07 Mei 2009 - 20:38

Roosie:

Heeey Nadine,
    Geniet van je laatste daagjes daar op het geweldig dushi eiland korsou!!
    Liefs Roosie

• 07 Mei 2009 - 22:09

Rosanne:

Heejj apenkoning!!

Ik heb ook zeeerr genoten van jouw verhaaltjes!! Hhahaha gij kunt het ook aardig vertelle.
    Maar geniet er nog heeelll erg van want het leventje hier went echt weer heel snel.
    Ik wens u nog veel plezier daar en tot snel weer een keer in het skonne holland.

Groetelsss

• 10 Mei 2009 - 21:06

Kemskes:

hey nadje, wa hedde wir un skon verhaol.

groeten en xxx van ons

• 11 Mei 2009 - 20:25

Jan & Willy:

Hoi Nadine, Hebben eindelijk ontdekt hoe te reageren. Hebben samen je verslagen gelezen. Je komt alweer bijna terug. Kunnen wel lezen dat je het erg leuk hebt gehad. Wel wat weinig foto's van hunks (op die ene na dan). Geniet nog van je laatste dagen! Goede reis terug. Groetjes, Jan & Willy xxx

• 12 Mei 2009 - 12:39

Anne:

nadienez,
    geniet nog een paar dagen van de cocktails, zee, brightjes, zon, palmbomen, jullie auto, maudie, studentenhuis, kakkerlakken, stappen, strand en nog veel meer!
    xxx anne

• 12 Mei 2009 - 13:48

Yvonne:

lieve nadinneee!!
    alweer bijna terug..
    hoezo mega snel gegaan!?!?..niet normaal joh. maar denk dat je het wel super leuk hebt gehad. echt leuke pica's met die dolfijntjes. veel plezier nog in je laatste daagjes! nog even extra goed bijkleuren met slaolie:D (gouden tip: als je heeeeel veeeel wortels eet wordt je heel bruin!)
    haha.. nou dat gaat helemaal goedkomen! geef maudje een dikke knuffel! en spreek je snel weer :) hihi! xxxx Yvonne

• 12 Mei 2009 - 20:05

Murjen:

Hee Naad,
    Beetje een late reactie, maar het is hier niet zo relext als op Cura, druk, druk.... Weer een mooi verhaal. Bij dat Hilton gebeuren daar had ik wel bij willen zijn, ik zou dubbel gelegen hebben. Maar om nou mee te rijden met jullie auto (nou ja auto) nee dank je. Geniet nog van de allerlaatste dagen. Zie je zondag weer. Dikke kus!

• 13 Mei 2009 - 12:23

Willemijn:

Jow Naad! (H)
    Alles kits daar nog de laatste dagen in zonnig Cura?!?! :P Hier begint langzaam aan het zonnetje ook wat meer te schijnen! :) Hou je aan je belofte he! Ik wilde je even het sconne nieuws gaan vertellen dat ik net 24 puntjes heb binnengehaald voor mijn organisatorische competentiegesprek bij Mat Bos!!!! :D Is dat kikke of niet?! Ik ben aardig trots op mezelf dat ik weet dat ik maar 2 puntjes heb gemist! Weet je...! Ik ga je als ik vandaag of morgen tijd heb in mijn drukke leventje ook nog effe mailen! ;) Joe now. Wilde toen net mijn overwinning gaan vieren met een broodje Jet, maar volgens mij is die met de tweedejaarschickies mee om hen goed eten te bezorgen ofzo! :P Ze was in ieder geval dicht! :( Wij eten in ieder geval vanavond lekkere Hollandse patatten, want dat was de deal die ik hier thuis had afgesproken voor het halen van de competentie! :P Goeie deal. Raad ik je aan! ;) Welke competenties wilde je hebben van mij?!?!? Pedagogisch heb ik nog niet af, maar allicht kunnen we daar samen een x voor gaan zitten, want één kern ben ik mee bezig ivm speciale leerlingenzorg en de rest komt dan wel goed! ;) Chicka, ik ga je zo gewoon effe een mailtje sturen met wat competenties.
    Dus hou nu op met zeveren, want anders komt het niet meer goed met men planning van vandaag! ;)

XxxxxX van mij! En neem die zon meeee!!!!!

• 15 Mei 2009 - 11:05

Roosie:

Heeey Nadine,

Geniet van je laatste dag op het dushi korsou!! Een hele fijne vlucht morgen en succes met het afscheid!
    Veel liefs Roosie

• 15 Mei 2009 - 17:20

Anne:

nadienez,

laatste dagje zon, zee, strand en cocktails! morgen weer regen en iets kouder....
    dus geniet nog ff!

xxx annie

• 19 Mei 2009 - 07:32

Kitty, Rik En Jack:

Hallo lieve Nadine of voor ons nog een beetje Ola Nadine,

Welkom thuis. Rik vindt het erg fijn dat je weer thuis bent. Afgelopen weekend heeft Rik bij Marjan, Will en Sander gelogeerd. Hij vond het erg leuk maar je naam werd wel veel genoemd. ''ik mee Nadine halen''. Zelfs toen ze naar de brandweerkazerne gingen in Best en dat is heel wat voor Rik was het, ''Nadine ook mee''. Helaas kon Rik niet mee naar Schiphol vanwege een overbezette auto maar hopelijk zien we je snel een keer binnenkort. Succes met weer settelen hier.

groetjes Kitty en Jack en een mega dikke knuffel van Rik.