The summer is magic! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nadine - WaarBenJij.nu The summer is magic! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nadine - WaarBenJij.nu

The summer is magic!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nadine

16 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Lieve luitjes,

Jullie updates, mailtjes en smsjes maken me heel erg heppie! Wou dat ik iedereen persoonlijk kon bedanken maar is geen doen dus bij deze ff: thaaaanks! :)

Heb weer een heerlijke week gehad dus zal snel beginnen met mijn verhaal. Vorige week vrijdag zijn we met wat leuke (lange) huisgenoten naar de Boot gegaan. Dat is op vrijdag zeg maar 'tha place to be' om op stap te gaan. Het werd dolletjes en Maud vond het nodig om eens te laten zien dat ze onze lange huisgenote Sanne nog langer kon maken door haar op te tillen. Door een of andere vage reden verloor ze haar evenwicht (hmm vreemd) en klapten ze allebei languit op de grond. Voor omstanders (die zich al snel verzameld hadden om de twee ladies) een feest, voor de dames in kwestie ietsje minder prettig. Ik heb zo hard moeten lachen dat ik jullie deze gebeurtenis niet wilde onthouden.

Die zaterdag hebben we de hele dag op het Jan Thiel-strand gelegen en daar was ook 's avonds een bbq. Het was niet zo'n lekker weer, maar de bbq was des te lekker. Het was weer echt zo'n perfecte dag waarbij je denkt: Woow dit is paradijs. Beetje zonnen, flink wat kanen terwijl je met je voetjes poedelt in de helderblauwe zee.. Wat wil je nog meer.

Zondag stond een dagje Westpunt op het programma. Wij hadden de wekker gezet om half 10 zodat we op tijd aan konden rijden want het is wel een eindje rijden. De mannelijke huisgenoten kwamen al voordat de wekker ging melden dat ze zo aan zouden rijden 'want het was al half 10'. Ik vond het vreemd dat mijn wekker nog niet gegaan was maar nam niet de moeite om op mijn gsm de tijd te checken. Maud en ik jumpten dus als dolle uit ons bedje om ons aan te kleden. Bijna aangekleed besloot ik toch maar eens te kijken hoe laat het was. Bleek het dus 7 uur te zijn. Lolbroeken alom dus. Na een hartig woordje gesproken te hebben met deze paters zijn we weer onder de lakens gaan liggen maar slapen ging al niet meer. Een uur later stonden ze weer aan de deur; ditmaal met een goed-maak-ontbijt. Natuurlijk geloofden we dit in eerste instantie niet. Maud opende argwanend de deur, zag een boterham met kaas en (verwend als ze is): 'Jaaa daag, ik hoef geen boterham met kaas!!' Bam, deur dicht. Arme huisgenoten, er bleek ook nog een dienblad met fruit bij te zitten etc. (zie foto) Goed van gesmuld dus en zo'n goedmakertjes zijn welkom. Uiteindelijk zijn we lekker vroeg aangereden naar Westpunt.
Onderweg maakte we nog een stop bij Shete Boca, een soort van natuurpark waarbij de golven metershoog tegen de rotsen klappen. Flink wat picca's geschoten natuurlijk want DIT MOET VASTGELEGD WORDEN! Hierna zijn we verder gereden naar de Grote Knip, dat is 'het' strand van Westpunt. Nou, dat heb ik geweten. Ik kan nu gaan smijten met superlatieven maar je moet maar gewoon de foto's bekijken en je zult zien dat ik niet overdrijf. Net een plaatje!

De stageweek was wat anders dan normaal want mijn mentor was een paar keer afwezig dus heb ik de klas wel een aantal uurkes alleen gedraaid. Je merkt wel dat ze je dan extra uit gaan proberen. Heb geprobeerd om daar meteen korte metten mee te maken en er zijn dus wel wat kids naar het schoolhoofd gestuurd en ik ben inmiddels een ster in het tekenen van donderwolkjes. Gelukkig ging het daarna beter, er zit schijnbaar toch niks anders op dan 'the hard way'. Jammer maar helaas. Natuurlijk zijn er ook wel momenten dat het heel gezellig is, het gaat steeds beter in ieder geval. De rest van de week weer lekker gesport, op het strand gelegen, uiteten geweest, je kent het wel ;)

Over naar dit weekend, want in de weekenden gebeurt toch wel het meeste spectakel. Op donderdag hebben we het weekend traditiegewijs ingeluid in Cinco, discotheek hier. Helaas vrijdag wel weer stage dus vrijdagavond waren we kapot. Toen zijn we gaan uiteten met Anne, Nina, Maartje en een leraar van onze stageschool, Rob. Hij is de mentor van Anne en een jonge gast dus leuk gezelschap. We aten bij een ranch en de enorme spiezen hingen aan het plafond. Gewoon met de handen het vlees eraf trekken en opeten maar. Etiquette afwezig maar o zo lekker. Daarna bij Anne thuis zitten buurten, niet al te laat gemaakt.
Omdat de auto, tot onze verbazing, het weer eens liet afweten deze week (hij startte ongeveer na 30 minuten prutsen onder de moterkap; Maud heeft zich weer eens opgeworpen als auto-monteur) zijn we maar niet ver van huis gegaan. Mambo was weer tha place to be. De ganze dag op t strand gelegen met Anne enzo en 's avonds bij ons in het huis met hun en een paar huisgenootjes gekingd. Jaa jaa tradities worden ook hier in stand gehouden. Een aantal leuke nieuwe regels geleerd die ik zeker mee zal nemen naar Hollandia haha. Daarna met Taxi WOUTER (plaatselijke platneus met busje) zum Mambo om daar weer eens loos te gaan. Goh, ik val wel in herhaling.
Gisteravond hadden we vanwege de verjaardag van een huisgenoot barbeque met alle huisgenoten en daarna feest. Dat was super gezellig maar ik lag niet al te laat in bed vanwege stage vanmorgen. Kon er zomaar moeilijk uit vandaag.. Poeh, die weekenden zijn zwaar.
Nog een weekje en dan komt de eerste lading fans al, heb er heel veel zin in. Ben al op zoek geweest naar leuke bezienswaardigheden en ik ga de Looijkes zeker laten struisvogel-rijden, lijkt me prachtig! :D

Maud en ik zijn ook van plan om in ieder geval nog een weekend naar Bonaire te gaan en als de portemonnee het toe laat ook nog ffkes naar Aruba. Alsof het niks is. Zit hier al een maand en het vliegt echt zo voorbij, ongelofelijk.

Nouu, ik ga even een handwasje doen (WHAHAHA wat is dit toch een rijke ervaring en straks weer marteling in de sportschool.


Liefs van jullie Naadje! XXX

Ps. Groep 4a van de Korenaar: Mijn stageklas begint deze week aan de brieven voor jullie!
Ps 2. Wat kan ik toch zwatsen, poeh.

  • 16 Maart 2009 - 19:57

    Bab:

    Jooo Naadhoofd, weer een fraaie update en mooie picca's. Ik ben zeer benieuwd naar de king-regels..al heb ik niet al te veel king-regels nodig om dol te worden samen met jullie! We hebben zaterdag 'teamuitje' gehad..helaas zonder jullie. We waren uiteraard gaan kanen bij de Napoli en daarna richting strassum verkast. Ik verheug me al weer op kingavondjes met jullie erbij. Donderdag moeten we weer voetballen, dus donderdagavond zullen we de uitslag weer doorpa-sen naar cura. Nu zitten hier thuis trouwens 2 jongelui, genaamd Sander en Frank H. Ze zijn samen met ons jos ''n spelleke aan het spelen. Tja ze moeten iets he als jullie daar in de zon liggen. Nou geniet ervan, groeten aan Maudo en tot spreekssss
    Daagdaag xxx

  • 16 Maart 2009 - 20:00

    Jose:

    Hoi nadine
    Het gaat zeker goed met jullie als ik het zo allemaal lees blijf vooral zo door gaan meisie.heerlijk als je die fotos ziet nog 8 daagjes dan kan ik er ook van genieten.Laat de Looikes maar struisvogel rijden zoek voor ons maar iets anders oke.veel groetjes
    en tot gauw xxxx Jose en Toine

  • 16 Maart 2009 - 20:57

    Kim:

    Ja hij doet het =)
    en ja wat kan jij zwatsen haha, echt super leuk om te lezen.
    Je foto's zijn echt om jaloers van te worden, en zo te zien begint jou blanke huidje ook aan de zon te wennen!
    Ik zou als ik jou was nog wel even blijven liggen want nu ben je nog duo penotti met Maud!
    hier is het zomaar gewoon, lege trainingen 6 vrouwkes per training.
    dat betekend extra veel rennen extra veel gooien etc etc. is natuurlijk nodig voor de voorbereiding op het paastoernooi waar wij vol op onze conditie weg kunnen drinken !
    nou, geniet van je week met je bezoek dan wachten wij weer op een nieuw verhaal !

    xxx kusjes

  • 16 Maart 2009 - 21:51

    Kempskes:

    hoi nadje
    we hebben je sms ontvangen en hopelijk heb je die van ons ook ontvangen.
    zoniet dan bij deze geniet van je supertijd daar
    nog even en hij(ze) is(zijn) er en kan je alles laten zien en samen ervaren.
    groetjes en dikke kus van ons allen

  • 17 Maart 2009 - 00:36

    Maudoo :

    Hee strand babe!!

    Het is hier idd GE-WEL-DIG!! The summer is magic :D:D:D
    Wij gaan er nog paar maandjes VOLOP tegen aan. Nu moeten we het ervan nemen sgeetie!!
    Love youu!!!
    xxx je kamer-genootje! Maudooo

  • 17 Maart 2009 - 15:56

    Willo:

    Heej Nadine,

    Is goed, wij pakken die struisbirdys, als jij die Maudo-familio dan de mugge en de katte gift.

    Later

  • 18 Maart 2009 - 10:36

    Willemijn:

    Jow Naad,
    Geniet van je verhalen... Het wordt hier langzaam ook lekker zonnig (lees vestjes weer en een sjaal). Verder ben ook ik alweer voor de tweede week begonnen op stage. Je raadt nóóit waar... De Heydonck! Whaha! Zo te zien bevalt het daar allemaal wel!!! Ontbijtjes op bed, jaja! Ben bijna bij de dag aangekomen dat ik je kaart op de bus moet doen, dus... daar schrijf ik natuurlijk de rest van men avonturen op! Ik ga nu lekker genieten van een Hollandse boterham kaas met hagelslag en dan wens ik jou nog een skitterend sconne dag op stage! Ola beeb, maak der wa moois van en maak voor mij wat extra uren in de zon! Goei excuus hedde dan! Haha!
    Bajdewee, men minor is very interesting, van onze Ordrey! Haha. Ik ga je nu effe maile, anders wordt het allemaal te genant!
    Gegroet de melkbusse.

  • 18 Maart 2009 - 15:05

    Marlon:

    Hey partyhardy,

    Wat heb jij het toch goed daar he, ik snap heel goed dat je daar wel kan wennen, beetje in de zon liggen, eten en stappen...het leven kan zo goed zijn he :-D

    Hier schijnt de zon ook, beetje jammer dat ik op mijn werk zit te koeken en het alleen vanachter het raam kan zien (nee niet die op de wallen, maar gewoon vanuit het Bestse) ;-)

    Kei veel plezier en heb alweer zin in het volgende verhaaltje

    Xxx

  • 19 Maart 2009 - 14:09

    Roosie:

    Heey Nadine,

    Wat leuk en een geweldig verhaal weer!! En natuurlijk onwijs mooie
    foto's zeg, hartstikke leuk!!Nou geniet daar lekker, vanavond naar de nachtwacht,cinco?
    Alvast een fijn weekend en blijf genieten he, want de tijd vliegt daar voorbij!
    Veel liefs ook aan Mauddie!
    Ayo Sunshi Roos

  • 21 Maart 2009 - 12:06

    Ilona :

    Ik kom helemaal niet voor in het verhaal van die week TERWIJL IK ER WEL WAS :'(
    Ik heb je zelfs nog naar CINCO gereden :O..

    Bedankt he!

    ps. vind je ondanks dat ik niet word vermeld nog wel lief hoor

  • 21 Maart 2009 - 21:05

    Bill:

    Hoi Nadieke,jij hoeft je daar ook geen moment te vervelen,Cura lijkt een groot feest.Hier komt de laatste dagen ook un mager zonnetje door,de lente begint langzaamaan.
    Nog un paar dagen en je bezoek staat op de stoep,
    Panti en de Looykes.Ben un beetje jaloers op hun.
    Was ook graag bij je 21ste verjaardag geweest,maar zal aan je denken.Voor mij begint ut ook al op te schieten en das wel lekker want ik mis die gezellig babbelkous toch wel heel erg.Nou, volgende week lekker bijkletsen en het paradijsje showen aan je visite,das un leuk vooruitzicht voor je.Geniet nog maar lekker,dikke kus, hvj,groetjes van Bill,je kleine broertje,smelly Henkie,en brillie.


  • 22 Maart 2009 - 09:54

    Ivo Mijland:

    He Nadine,
    Dat ziet er avontuurlijk uit. Ik zag via Hyves dat je overzees bent. Dit zijn de reizen die ik altijd wilde maken, maar ik was een schijt-in-de-broek die lesgeven in Tilburg al een wereldreis vond. Geniet nog even van je avonturen en het fantastische weer. Heb je ook al gesnorkeld? Moet daar machtig mooi zijn.
    Groet X
    Ivo

  • 26 Maart 2009 - 14:42

    Thijs:

    Hoi Nadine,

    een druk druk leven daar op Korsoe. Goed uitrusten zodat je dit weekend je verjaardag goed kunt vieren! Alvast van harte gefeliciteerd!
    Groeten.

  • 28 Maart 2009 - 18:53

    Willemijn:

    Happy birthday to you! Hankiepankiesjanghai! Welgefeliciteerd! In de wei staat een koe! En die koe zegt I love you, happy birthday to you!!!
    Fijne zonnige verjaardag!!!
    Wij stromen hier over van nattigheid!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Actief sinds 09 Dec. 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 43800

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 22 November 2015

Uitwisseling V.S.

29 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

USA ROADTRIP PART 3

05 Juli 2013 - 29 Juli 2013

USA ROADTRIP PART 2

28 Juni 2010 - 24 Juli 2010

USA BABY!

30 November -0001 - 16 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: