Chillen met Bil(len) op de Antillen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nadine - WaarBenJij.nu Chillen met Bil(len) op de Antillen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nadine - WaarBenJij.nu

Chillen met Bil(len) op de Antillen!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nadine

20 April 2009 | Nederland, Amsterdam

Johoo beste holland-bewoners,

Hier weer eens een update vanuit het steeds heter wordende Cura. Voor de mensen die de titel van mijn bericht nog niet helemaal begrijpen, dat 'Bil(len)' is afkomstig van Bil, en Bil is de bij-naam van mijn lieve mamskie. Vraag me niet waarom, het heeft verder geen perverse redenen ofso. Ik leg het jullie even uit omdat Bil nog vaak terug zal komen in dit spannende verhaal.

Aan het festijn genaamd vakantie ging een heftig dagje stage vooraf. Voor de organisatorische competentie had ik namelijk woensdag 8 april een paasviering georganisseerd. Hartstikke leuk maar wel chaotisch zoals we het hier inmiddels gewend zijn. Gelukkig was het verder een succes dus hopelijk gebeurt hetzelfde met de competentie.
Vrijdag zou Billetje aan komen en wij zouden geen Maudo en Nadjebal zijn als we niet een uberopvallend spandoek hadden geprepareerd. Juist ja, even een vieze verotte theedoek uit de kast getrokken en met hoofdletters 'BIL' erop geschreven. Ze zou ons sowieso niet mislopen op Hato haha. Fftjes staan wachten, (beetje zenuwachtig toch wel want wie weet hoe die babe er na 2 maanden uitziet) en het ontvangst was leukleukleuk! Ze kon gelukkig ons spandoek waarderen dus al het harde werk was niet voor niks geweest. Het duurde even voordat Bil bijgekomen was van de schok genaamd Mitsubishi Lancer. WAT EEN BAK. Onze lampen doen het inmiddels ook al niet meer dus we rijden des avonds gewoon met onze alarmlichten (Over aandacht vragen gesproken) We zijn meteen door gereden naar Toni Kunchi, wat mij inmiddels bekend was, en zijn lekker op tijd wezen pitten. (na een ellelange bij-praat-sessie natuurlijk)

Zaterdag genoten van een ontbijt zonder katten die op je bord springen, kakkerlakken die over het aanrecht lopen en urinelucht om je heen. Oh wat een paradijs is Toni Kunchi. Na dit 'frisse' ontbijt zijn we samen Punda gaan verkennen. Ik moet heel eerlijk en beschaamd zeggen dat ik zelf ook nog niet zoveel van Punda gezien heb, veel te warm om hier te shoppen en veel te veel Sjonnie en Anita kleding. We kwamen dus ook met een kleine buit thuis (slippers) maar we hadden wel genoten van de terrasjes en de Pondjesbrug. 'S middags lekker aan de pool gelegen, wat we eigenlijk liever deden dan op het strand. Het wordt hier steeds warmer en ik moet zeggen dat het op het strand steeds minder goed te houden is. Zaterdagavond hebben we ge-at in combi met een triviantspel samen met Lotte en Maudo en zijn we daarna afgereisd naar Mambo om daar de boel op stelten te zetten. Er waren enkele personen (waaronder de taxichauff zonder neus) die dachten dat Bil ook een stagiaire was. Wat een goedkope versiertruc, WOUTER! Bil kon het goed hebben al die complimentjes en ik was stiekum ook wel een beetje trots op die babe.

Zondag zijn we met Lotte en Maudo naar de struisvogelfarm geweest, prachtigheid was dat. De gids leidde ons rond in een grote jeep en vertelde er lachwekkende verhalen bij over de domheid van struisvogels. Die verhalen en de aanblik van de beesten maakten het een geslaagd uitstapje. Van het struisvogel voeren werd ik een beetje panisch maar dat heeft wel tot een schoon filmpje geleid van een krijsende Nadine met voerbak. Dat is wel weer leuk om later terug te kijken ;) 'S avonds met Bil genoten van de zonsondergang op Mambo.

Maandag en dinsdag hebben we, afgezien van geshopt, niet veel bijzonders gedaan. Lekker uit wezen eten en aan het zwembad gelegen bij Toni Kunchi. GOD-DE-LIJK. Dinsdag zijn we overigens ook nog wezen sporten incl Bil. Dat verdient een applausje voor die mamma! Ze loopt er nu weer helemaal strak bij. Om dit effect te versterken zijn we trouwens woensdag de Christoffelberg wezen beklimmen. Voor iedereen die denkt dat het een klein puistje is; NEE. Ik kan nu zeggen dat het een eitje was, maar ik heb steen en been geklaagd haha. Het was verschrikkelijk, zweterig, vermoeiend, bah. Doe mij maar aerobic. Bil was wel helemaal in haar element en nadat we het hoogtepunt bereikt hadden (want JA, die hebben we bereikt :D) stevende ze met 10 km per uur die berg af, ons jeugdigen achterlatend. Toen wij eindelijk beneden aan kwamen was mevrouw al minimaal een kwatier aan het wachten. *schaam schaam. Achteraf voel je je wel Rocky Bilboa, maar tijdens de tocht eerder een vaatdoek. Maargoed, ik kan nu zeggen dat ik het gedaan heb en NOOIT meer doe.
Daarna zijn we (voor de verandering) naar Shete Boca gegaan. Het was weeeer verboden om naar Boca Pistol te gaan omdat de wegen niet begaanbaar waren, maar stout als wij zijn wilden we het toch proberen.(te voet) Maud is een enkele keer flink in de modder gezakt, ongeveer tot aan haar knieen hahaha, en Bil was goed chaggie omdat onze tocht naar Boca Pistol veel weg had van Expeditie Robinson-achtige taferelen, maar we hebben Boca Pistol bereikt! Kan nou niet echt zeggen dat het zo spectaculair was, maar de tocht er naartoe was des te spannender. Ge makt het mee hier.
Naderhand doodmoe uitgepuft op de Grote knip. Na deze dag was de mitsubishi nog gehavender dan before, hij maakt nu zelfs mooie achtergrond geluiden wanneer we rijden. Daarnaast hebben we deze week ongeveer iedere dag getankt omdat we niet weten hoeveel benzine erin zit, dat wijzertje doet het namelijk niet meer. FIJNFIJN.

Donderdag lekker weer bij het zwembad gelegen en des avonds zijn Bil en ik naar de film gegaan. Confessions of a shopaholic, echt een aanrader voor alle dames onder ons. Vrijdag zijn we naar Lagun beach gereden, daar schenen schilpadden te zwemmen. Nou dat was inderdaad het geval en daarmee heb ik ook alles gezegd. Wij itoo's hadden natuurlijk geen snorkelset dus vrij weinig meegekregen van die beesten helaas. Ik ben persoonlijk ook niet echt een snorkelfan dus achteraf gezien vraag ik me af waarom ik zo graag naar Lagun wou haha. Wel relaxed gelegen daar in die baai met mamskie. Op de terugweg hebben we gegeten bij Hooks hut en dat was zeer smakelijk én gezellig! (nog even geprofiteerd van Happy Hour daar, altijd leuk)

Zaterdag zijn we wezen bbqen bij Jan Thiel. Dat is eigenlijk het ultieme paradijs; bbqen bij zonsondergang TIJDENS happy hour met muziekje op de achtergrond. Wat wil je nog meer? Dat vond Bil ook, ze vond het super gezellig. Wij ook, want socialize Maud had vrienden gemaakt met een barman en die wist nog wat gratis drankjes te roggelen. Uiteindelijk nog tot best laat gebleven en maar niet meer op stap gegaan daarna.

Vandaag was het al Bil's laatste dagje dus we hebben niet al te veel inspannende dingen meer gedaan. (Bil wilde nog een keer de berg beklimmen maar dat heb ik beleefd geweigerd, die is gek) Zojuist afscheid genomen en het viel me toch wel zwaar. Heb nog 26 dagen te gaan en geniet nog steeds, maar vind drie maanden wel echt genoeg. Mis jullie allemaal best wel hoor! Morgen begint stage weer, ik moet nog 2,5 week stage lopen en dan heb ik nog een weekje vakantie. Heb net een heerlijke vakantie gehad met mn mamskie dus kan er weer ff tegen aan :D

Drolletjes en ander gespuis, tot een volgende aflevering en keep me posted!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

PS. Rik, bedankt voor de eierdopjes! Ik heb ze nog niet gezien maar ik weet nu al dat het artistieke hoogstandjes zullen zijn!

  • 20 April 2009 - 00:58

    Maudoo:

    Drolletje

    Weer een meesterlijk verhaal :) We maken t mee hier! Schitterend! We gaan de komende 4 weken nog heel curacao op zijn kop zetten! Nu kan het nog samen met mijn Mattie..:D
    Ik ben trots op je! Je doet het hier toch maar ffkes op Cura met die "hartstikke leuke" kids ;) Toppie Nadie!
    We gaan ervoor! Go for it ;) dikke kus je cura vriendinnetje Maudie

  • 20 April 2009 - 05:54

    Fem:

    wat een heerlijk verhaal!!:D Ik hoor het wel weer dat jullie het nog super naar je zin hebben daar!
    Hier is het de afgelopen weken ook wel te toeven;) Beter weer (niks te vergeleken met julie weer)..
    Gister heerlijk op het terras gezeten bij Best Vooruit, haha.. Ze hadden gewonnenn, dus dat was wel gezellie na afloop!:D

    Helaas moet ik een beetje opschieten omdat ik nog niet eens omgekleed ben en over 20 min. al op school bezig moet zijn aan een proefexamen wiskunde:p pffff!

    Dus, heirbij laat ik het even, maar dat wil niet zeggen dat ik julile neit veel te vertellen heb, haha! Jullie moeten onderhand maar eens terugkomen!! WIj missen jullie ook hoor!

    Nou morgen duim maar voor ons, hebben we bekerwedstrijd met de A haah, halve finale..;)
    Verder doen we maar een beetje trainen en hopen dat jullie volgend jaar weer een seizoen met ons mee draaien na al jullie avonturen!!

    Hele dikke kus! (K)

  • 20 April 2009 - 08:09

    Hint:

    Heerlijk Nadinos!!!
    Nog eventjes en je bent weer back in town, wij beginnen jou ook te missen hoor!
    Jullie mam heeft zich ook goed vermaakt zo te lezen en te zien, als ik het geld had kwam ik ook ff op en neer gevlogen haha ;)
    Hier schijnt de zon ook al wel op z'n best, voor deze tijd van het jaar!

    Hunk, geniet er nog van want over een maand kun je weer aan de slag bij de AH (nog niet aan denken!! Haha)

    xxx liefs

  • 20 April 2009 - 09:25

    Maudje:

    Lieve nadine en maudo!:D

    Wat een avonturen weer! Hahaha mijn lachspieren hebben weer hard moeten werken:P

    Echt superleuk zo wat van jullie te horen en ook wat picca's te kunne bekijken van wat wij allemaal moeten missen!!

    Wat ziet het er HEERLIJK uit daar!(A)

    Fijn dat het zo leuk was met je mammie, en het is inderdaad nog maar even en dan ben je alweer back in town!

    Hier begint de zon ook te schijnen, maar ik zal er toch nog wel een aantal uurtjes in moeten wil ik net zo bruin als jullie zijn!;)

    Hier gaat het verder allemaal goed! Vorig weekend zijn we op paastoernooi gegaan en afgelopen week heb ik vakantie gehad, veel ijs verkocht en gerelaxt.

    Zometeen weer naar de union dus de details van paastoernooi enz horen jullie wel als jullie terugzijn!

    Gisteren zijn we nog naar de promotiewedstrijd van dames 2 wezen kijken, dames 2 konden dus promoveren naar de 2e klasse, maar dat hebben ze ondanks onze support niet gehaald..:(
    Vervolgens zijn we naar best vooruit gegaan, waar een spandoek hing met 'een basis zonder looij is als een indiaan zonder tooi', en fem en ik moesten meteen aan jou denken!!
    Daarna ben ik gaan werken en rond half 9 kwam herny van vroenhoven rechtstreeks uit de kroeg gerold om een ijsje te halen en alle mensen voor roma af te schrikken.. hij had behoorlijk wat op omdat dames 2 niet gepromoveerd was en omdat ajax gistern DIK is ingemaakt door psv! haha ik heb me rotgelachen:P

    Morgen hebben we halve finale wedstrijd voor de beker, dus DUIM voor ons!:D
    Verder hebben we afgelopen donderdag een vergadering gehad met dames 1 over volgend seizoen en we zijn tot de conclusie gekomen dat WE JULLIE NODIG HEBBEN VOLGEND SEIZOEN!!

    Dus blijf maar flink aerobicsen en bergen beklimmen daar, dan kunnen jullie straks helemaal fris en fruitig dames 1 weer komen versterken! :D

    En waneer kom je precies terug??
    want 17 mei is er een bbq bij Sjef, natuuurlijk 100000x zo leuk als daar op het strand van jan tiel:P haha, en waarschijnlijk hebben we 21 mei een teamuitje.. dusss...

    Nja meiden, heel veel plezier en succes daar nog, geniet er maar lekker van want voor je het weet is het allemaal al weer afgelopen!!

    Dikke knuffel voor jullie allebei van Maudje!


  • 20 April 2009 - 09:48

    Sharon:

    Ondanks dat jullie super veel plezier hebben daaro! Zie ik dat jullie TOCH nog aan de conditie hebben gewerkt! Haha die berg moet veel energie hebben gevergt! Wederom weer een super verhaal!

    Nog veel plezier en tot snel, xx Sharon

  • 20 April 2009 - 12:33

    Anne:

    heey nadienez,

    skon verhaal! hartstikke leuk! vandaag een jaar geleden kwamen wij aan op curacao... ohh wat zou ik vandaag graag ffkes terug willen in de tijd! haha! nou geniet nog van je laatste weekjes!

    xxx annie

  • 20 April 2009 - 16:23

    De Zusjes Jansen:

    Heey Nadine,

    Wat een geweldig verhaal weer,knap dat jullie de Christoffel berg hebben beklommen, goed zeg! Wij zijn echt jaloers op jullie, willen zo graag terug dus geniet er nog maar even van!!
    Heel veel plezier!
    Veel liefs
    Annabel ,Roosie

  • 20 April 2009 - 17:02

    Suzie:

    Hee Naad,

    Kei leuk verhaaltje weer. Hier is het ook lekker weer en ik heb afgelopen week al flink geshopt voor de zomer :)

    Ik lees wel da het nog steeds goed te doen is daaro! Maar misschien is het verstandig om die rotbak van jullie toch een keer om te ruilen voor een andere :D het blijft een gedoe met da ding.

    Mooi da het zo gezellig was met jouw mama, maar had niet anders verwacht! Die film confessions of a shopaholic heb ik een paar weken terug ook al gezien, erg leuk idd :D
    Heel veel plezier nog de laatste weekjes, wordt wel tijd om hier in best weer wat leuke dingen te ondernemen!! Dat is vergeleken met die dingen die jullie daar doen natuurlijk ubersaai maar ik ben blij als jullie weer terug zijn :)

    Xxx

  • 20 April 2009 - 17:06

    Chiel :

    ik mis je maar als je weer terug ben dan kan mijn geluk niet meer op houd heel veel van je en kijk er op uit dat je weer terug komt hoop dat je het nog even vol kunt houden zonder mij en dat je het naar je zij hebt ik hoop het wel en kom niet als een dikke negerin terug want daar houd ik niet zo van van die negerinen maar groetjes en nog veel plezier xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx je bekakte neefje chiel:P

  • 20 April 2009 - 18:00

    Sonja:

    Hey Nadinetje!

    Het blijft wel lachen, gieren, brullen daarzo zeg! Maar al weer een heel eind op weg. Ik denk jammer maar ook wel weer heel leuk om hier in dat gezellige warme kikkerlandje te zijn. Nog heel veel lol en avonturen en ik zie je wel weer in het "grandioze" Best.

    Ciao! Sonja

  • 20 April 2009 - 18:45

    Oma Traktor:

    nadine bedankt voor de kaart die jij hebt gestuurt ik mis jou maar ik heb het hier ook gezellig met je moeder maar met jou er bij isw het altijd leuker als je thuis komt kan mijn geluk niet meer op ik hoop dat je het naar je zin hebt en dat je het nog even vol kunt houden maar dat wilma naar jou kwam was zeker heel leuk ik hoop dat je heel veel plezier hebt beleeft je snapt wel dat ik niet zo'n computer neurt ben maar ik heb een lieve klein zoon (chiel) die het voor mij wou typen en mist jou ook natuurlijk
    heel veel liefs en xxxxxx van oma anton rianne wilma chiel wout marijn en een poot van henk en sam

    ps:kom op hou nog even vol het is zo voorbij en dan zien we je weer!!!!!

  • 20 April 2009 - 18:47

    Henkie:

    sorry, chiel is sander vergeten maar die hoort natuurlijk ook bij.
    een lik en een poot van mij.
    woef woef

  • 20 April 2009 - 21:03

    Bill:

    Hee Nad, had het zelf niet beter kunnen verwoorden, je maakt wat mee daar op Cura maar heb de tijd van mijn leven gehad met jullie.Had ut echt niet willen missen behalve dat gescheur met die krakkebak, dat was zeker un unieke ervaring.Zoiets kan ook alleen maar daar.We hebben veel gezien, veel gelachen,genoten van de zon,zee en strand, heerlijk uit gegeten met zo mee en dan un cocktail erbij.
    Eigenlijk was ut veel te snel weer voorbij en moest ik weer voor de tweede keer afscheid nemen van jullie.Dat viel niet mee maar gelukkig gaan we nu aftellen en voor je ut weet kom ik jullie weer oppikken op schiphol.Dus geniet nog effe van dat relaxte leventje daar,dikke kus
    van un bruine Bill

  • 20 April 2009 - 22:14

    Jose:

    Ha Nadine
    Fijn dat je genoten hebt met jullie mam.Ga er van de week ff langs om de verhalen te horen.Nog 4 weekjes lekker genieten met ons Maudje maar da zal wel lukken.Super dat jullie met dolfijntjes gaan zwemmen.Hoor het wel doei doei liefs van Jose Toine Marian en Martien xxxx

  • 21 April 2009 - 08:29

    Beike Vd Bouw:

    ik weet nog wel waarom je moeder door het leven gaat als bil ;)
    Liefs

  • 22 April 2009 - 15:49

    Willemijn:

    Jow Naad!!! :D
    Drollo eerste klas verhaal zeg! Haha! Skitterend! Allereerst (voordat ik het vergeet) de groetjes van... Hannie Merks! Jaja, ze denken overal aan je! Ze had het over je schitterende verjaardagervaring door de telefoon! Ik zeg! Dat weet ik! :) Daar was ze blijkbaar op de achtergrond bij. Prachtig! We hebben dus lekker even over je geroddeld! :D
    Wat heerlijk om samen met Bil te genieten van vacantion! ;) Mooie foto's weer!
    Op stage heb ik trouwens ook over je geroddeld! Sharon begon over jou! Haha! Ze had gehoord dat jij nog twee weken stage moet lopen ofzo in Nederland?! En dit wilde op de Heydonck?! Doen doen doen, dan ben ik je buurvrouw. Das echt té chill! :P
    En zo te horen vliegen de competenties ook voorbij. Organisatorisch ook al gehad, prima prima Naad! Verdere vorderingen verlopen ook goed?!?!
    Hier wel. Na vrijdag meivakantie en dan wordt het effe een uitwerkvakantie. Moet alleen nog twee vakdidactische opstarten en dan nog bulten uitwerken en dan heb ik alles gehad. Pffff!
    Naado, geniet van het prachtige weer. Hier warmt het langzaam ook op. Ik haal je in met mijn tintje! :P
    Geniet van de vakantie!!! En geniet ook nog 2,5 week van je kids! ;)
    XxxxX

  • 25 April 2009 - 17:52

    Yvonne:

    he nadinnuuu ;D
    ik zeg een 9.5 voor dit verhaal!
    prachtig... wat fijn dat jullie het zo leuk hebben met zijn alle daar!!
    mooi uitzicht he op die berg!!! super vet!! ik ben net terug van een weekje barcelona! echt helemaal vet!... niks kan tegen cura op natuurlijk! na veelste veel te hebben gefeest en gedronken en veel te weinig hebben geslapen heb ik een klein beetje het cura-kater-gevoel!! hihi... zie wel dat je al goed bruin geworden bent!! als je terug komt gaat de zomer hier gewoon weer verder, dus echt rielexd!! drink er nog maar een paar coctailtjes op, en geniet nog even van allle super miide dingen daar!! enjoy... :D x x x Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Actief sinds 09 Dec. 2008
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 43805

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 22 November 2015

Uitwisseling V.S.

29 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

USA ROADTRIP PART 3

05 Juli 2013 - 29 Juli 2013

USA ROADTRIP PART 2

28 Juni 2010 - 24 Juli 2010

USA BABY!

30 November -0001 - 16 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: