Kattenhaat, muggeninvasie en sporty spice.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nadine - WaarBenJij.nu Kattenhaat, muggeninvasie en sporty spice.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nadine - WaarBenJij.nu

Kattenhaat, muggeninvasie en sporty spice..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nadine

07 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Olaa chicoo´s en chicaa´s,

Hier weer een berichtje van jullie Makamba in Cura. Er is weer een week verstreken, dus weer veel gekkigheid, goddelijkheid en ook wat irritatie beleefd. Nee, geen irritatie omdat Maud haar wekker ’s ochtends 3x af laat lopen zodat ik vanaf 6 uur wakker ben (en er eigenlijk pas om half 7 uit moet), geen irritatie omdat al mijn witte was hier geel uit de machine en ook geen irritatie omdat de buurthonden (en sommige huisgenoten) het midden in de nacht nodig vinden om een blafconcert te houden. Oke, dat zijn ook vervelende dingen maar daar is mee te leven. Maud heb ik een keer streng toegesproken, de was breng ik voortaan naar de wasserette (tenminste de witte) en de remedie voor het blafconcert is ook ontdekt: ‘KOP HOUDEN!’ Hatelijker zijn de huiskatten die hier rond lopen. Ze lijken klein en schattig maar ze zijn allesbehalve. Het zijn luizenballen die je eten op eten en overal uitwerpselen achterlaten. Laat je eten even onbeheerd achter (2 seconden) en weg is het. ’s Avonds eten we graag buiten en in 10 minuten tijd hebben we wel 5x een luizenbal van de tafel moeten gooien. Gelukkig komen katten altijd op hun pootjes terecht. (of helaas?) Oh wat klink ik sadistisch, maar de huiskatten zijn wel echt een grote irritatiefactor. Zo ook de muggen die hier rondzwermen, het lijkt wel een invasie! Geen spuitbus of klamboe helpt. Vandaag ben ik gezwicht voor veel te dure muggen ‘balletjes’ die beloven dat de muggen minimaal op 1 meter afstand blijven. Zit hier te typen en wonder boven wonder zijn de muggen niet onder de indruk van de balletjes, ze lijken ze zelfs wel interessant te vinden. Geen wondermiddel dus en mijn benen en voeten worden steeds bultiger, roder, korstiger en jeuken als een gek net als die van Maud. En het zijn niet van die lieve kleine bultjes die je in Nederland krijgt, het zijn enorme eien. Lijkt wel of ik een derde heup aan het kweken ben. Korte rokjes zijn dus allesbehalve charming. Goed, tot zover mijn klaagzang haha.

Zal beginnen waar ik gebleven ben de vorige keer; het altijd goddelijke weekend. Zaterdag hebben we de ganze dag op Mambobeach gelegen en daarna ook daar gegeten. Er zou ’s avonds namelijk een beachvolleybaltoernooi zijn en ‘sporty spice’ is my middle name dus ik was dabei. Was echt heel leuk om weer eens iets aan sport te doen, was het bijna verleerd. Maudo en ik zaten bij de mannelijke huisgenoten in het team en die waren op z’n zachtst gezegd minstens zo fanatiek dus er zat wel wat druk achter. Helaas geen prijzen binnen gehaald, maar nog drie maanden te gaan! ’s Avonds lekker op stap bij Mambo. Zondag was geen uitzondering, ook weer op het strand geluierd. Merk wel dat je alles heel snel gewoon gaat vinden, ieder weekend naar het strand, hagedissen of leguanen die zomaar voor je oversteken op straat, film kijken op het strand; ik kijk er niet meer van op of om. Erg vreemd want had nooit gedacht dat ik daar aan zou kunnen wennen. Het voelt alsof ik al helemaal ingeburgerd ben, ken zelfs al een aantal routes! Whaaaa, check mij TOMTOM spelen op Cura. ;) (al is dat niet zo moeilijk want het eiland is minimaal)

Maandag weer vroeg naar stage, dat is dan misschien het enige wat nog wel wennen is. Het lesgeven is anders, de kinderen zijn anders, er zijn zo maar weinig overeenkomsten. Heb deze week mijn schreeuw-stem wel een aantal keer opgezet en zie toch wel dat er niks anders op zit dan dat. Veel schreeuwen, veel straffen en veel lineaal op het bureau slaan om orde te krijgen. Ik heb samen met de mentor nieuwe regels opgesteld en een beloningssysteem ontworpen om beter gedrag te stimuleren. (luistert je groepje goed, dan krijg je een hartje; luisteren jullie (of één van jullie niet goed) dan krijg je een donderwolkje. Klinkt erg groep 3-achtig maar de pubers uit mijn klas zijn wel te paaien voor een hartje gelukkig. Stage is dus wel eens zwaar maar wel erg leerzaam.

Omdat Maud en ik helemaal in een sporty-sfeer waren na het beachvolley zijn we maandag met Lotte (huisgenootje) wezen Total Body Aerobicen. Ik dacht altijd dat aerobic voor softy’s was; nou excuses. Heb zelden zo gezweet en voel nu nog steeds al mijn spieren. (zie de foto ‘before’, daar waren we nog fris, fruitig en onschuldig) Jullie moeten niet vreemd opkijken als ik 16 mei retourneer als een soort van vrouwelijke Arnold Schwarznegger in zijn jongere jaren hoor! Voelt wel heel goed en dit gaan we zeker iedere week doen zodat we niet veranderen in een uitgezakte pudding, lovely!!!

Dinsdagavond met wat huisgenootjes naar Mambo-movienight,, ook al weer zo’n paradijselijke gewaarwording. Op een groot wit loungebed op het strand film kijken met op de achtergrond (1 meter van je vandaan) het geluid van de zee. HEERLIJK. Das nog eens wat anders dan op een mini klapstoel gepropt worden in de Pathe.

Deze week hebben we na stage niet veel meer gedaan. Jullie denken natuurlijk allemaal dat wij met onze lamme billen op het strand liggen iedere dag, maar dat valt mee want voordat we thuis zijn is het al 2 uur en heeft het niet meer zoveel zin om te gaan. (na drie uur is er vaak veel bewolking) Daarom ben ik ook nog niet zo heel erg verkleurd, krijg wel een klein kleurtje maar naast Maudo ben ik natuurlijk nog steeds een sneeuwvlokje. Vaak gaan we na stage ff shoppen of lekker niks doen in de tuin. Voelt zo relax om helemaal niks te moeten, je kunt gaan en staan waar je wilt. Deze week geen auto-avonturen, hoewel het wel noemenswaardig is dat Maud onze banden opgepompt heeft.
Vanavond gaan we lekker met de huisgenoten wat drinken en op stap, morgen naar het Jan-Thiel strand waar ook ’s avonds een bbq is (freetfestijn gegarandeerd) en zondag rijden we naar Westpunt. Dat is wel een uurtje rijden van hier en schijnt prach-tig te zijn dus ben benieuwd. Zal de volgende keer wel wat picca’s daarvan plaatsen. Moet natuurlijk wel wat bezienswaardigheden bezoeken voordat mijn fans komen, zodat ik heel interessant hotspots kan aanraden.
Alles gaat hier dus toppie afgezien van de (on)gedierte invasie.

Iedereen heel erg bedankt voor jullie leuke reacties, altijd weer een genot om te lezen hoe het met het thuisfront gesteld is. Hou me op de hoogte van jullie avonturen!

Fijn weekend en een dikke smak!
XXX

PS.
Hier een aantal ANTILIAANSE GEBODEN die ik graag nastreef:

* Werken is gezond. Laat het dus over aan de zieken.
* Heb je zin om te werken? Niet schrikken, maar wacht tot het overgaat.
* Stel nooit uit tot morgen wat je overmorgen ook nog kunt doen.
* Werken is heilig. Raak het dus niet aan.
* Rust tijdens de dag om 's nachts goed te kunnen slapen.

  • 07 Maart 2009 - 06:21

    Bab:

    Naadhoofd, weer een fraai verhaal moet ik zeggen. Ik heb mijn lachspieren weer even kunnen trainen met je zever. Het ziet er allemaal skoon uit op de picca's! Succes de komende week weer en ik kijk al weer uit naar een nieuw bericht vanuit het luilekkerland. Ik ga weer werken, hier is het namelijk niet gezond en heilig:) Daag daag, groetsels aan Maudo:D

  • 07 Maart 2009 - 08:45

    Maudje:

    Hoooi lieve meiden!
    Wat een schitterend verhaal weer, ben beniewd ofdat jullie het volhouden om iedere week zo'n strak verhaal te schrijven, maar als ik aan nadine denk, dan denk ik aan dit soort praat:p

    Maargoed, hier gaat nogsteeds alles heel goed! Ik ben heel deze week al flink aan het leren, want ik heb volgende week weer tentamens:( Ik ben jaloers als ik hoor dat jullie na stage nauwelijks meer iets hoeven doen, geen verplichtingen hebben, uitgewerkt zijn, HEERLIJK!! Geniet er nog maar even van, want hier in Nederland zit je vol met verplichtingen.

    Vanmorgen ben ik nog naar de sporthal geweest om een wedstrijd te fluiten (voor inge jeloemsing, zodat die vanavond met ons mee doet!), om 10u sochtends, altijd fijn. Nog fijner is dan om daar aan te komen en 5 min voor tijd te horen dat de tegenstander dacht dat de wedstrijd om 12uur gespeeld zou worden en je na het zetten van een krabbeltje weer naar huis kunt:P
    Maargoed, eerder thuis betekent meer tijd om te leren! En om nog eventjes langs Roma te gaan, want die gaat vandaag weer open! Jaja, bij mij komt het zomergevoel ook wel een beetje als ik daaraan denk. Morgen weer lekker werken.
    Helaas geen voorbijskatende sportyspices, want die zitten in cura;)

    Heel goed dat jullie daar zo met die aerobics ofzoiets bezig zijn:P Toevallig heb ik gisteren geleerd dat die variant die jullie doen de beste en zwaarste is, omdat het een hoge intensiteit heeft van een lange duur en dat niet alleen suikers verbranden, maar dat het ook de lange termijn en metabole processen aanspreekt(A)
    Dus, vooooral blijven doorgaan daarmee, dan komen jullie strakker terug dan te voren!! ;)

    Over sport gesproken, vanavond wedstrijd tegen de sprint, DE koploper van de competitie die als we ze vanavond niet inmaken, heel dicht bij het kampioenschap komen. We hebben heel de week al flink op de sprint getraind en wat handigheidjes, om ze hopelijk van slag te brengen.
    Voor de duidelijkheid: de wedstrijd begint vanavond om kwart OVER 7, en duurt dus tot half 9 ongeveer, dus jullie moeten tot die tijd doorduimen! Vorige keer had het ook effect!!;)

    Heel veel plezier meiden deze week nog en ik kijk uit naar de volgende verhalen!

    We houden contact;)

    P.s. een voordeel dat ik thuis ben gebleven en niet mee ben gegaan in 1 van jullie koffers: van de muggen hebben we in nederland nog geen last! gelukkig!;)

    Zwaaaizwaaaaii!
    XX (samen delen)
    Maudje

  • 07 Maart 2009 - 09:06

    Roos:

    Heeey Nadine,
    Wat een leuk verhaal weer en leuke foto's!
    Ik ben erg jaloers op jullie, geweldig dat jullie daar nu zitten!
    Super dat jullie naar het Westpunt gaan dat is echt heel mooi,( boca tabla(heel mooi)en er zijn heel veel mooie stranden).
    Heel veel plezier en kijk al weer uit naar je volgend verhaal!
    Veel liefs ook voor Mauddie!
    Ayoo Liefs Roos

  • 07 Maart 2009 - 16:17

    Murwll:

    Nate en Maudoo!
    skon om te horen dat t daar zo gaaf is! ik wil er ook echt heen man..alleen met mn hekel aan katten en alle vlooiebalen die daar rondlopen zal dat toch minder worden:p haha
    wil ik ook naar curacao dan moet ik minder lui zijn van mijn mentor..die heeft me er goed opgewezen dat ik toch maar wat meer voor school moet doen! hmm..
    Gister weer eens naar eindhoven geweest..bijna zonder mijn haar..inge wilde wel proberen om mijn haar te krullen, maar zat een paar keer vast..uhm ja dat werd knippen! gelukkig na wat trekken en kammen is het ons gelukt! haha anders moest ik elke dag mn blonde stoten pruik op!
    maarre ik zal ook ophouden met zeveren;)
    nog heeeel veeel plezier!
    lebber

  • 08 Maart 2009 - 09:12

    Hint:

    Nadjebal!! :D

    Haha wederom een prachtig verhaal! ;)
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, ondanks de last van al die smerige luizenballen enzo, haha drolleke!

    Spreek u snel weer, grtn aan Maudo natuurlijk!

    xxx

  • 08 Maart 2009 - 10:20

    Bill:

    Hee nad, elke week weer leuk om de avonturen van nadje en maudo in Cura te
    lezen. Mocht ut niet lukken als juffrouw ko.m je altijd nog als schrijfster aan de bak. Klinkt allemaal wel relaxed zo'n leventje met zon, zee, strand, uitgaan, sporten, een groot feest. Ben blij dat je het zo naar je zin hebt samen met Maudje, ondanks de gele wasjes, de krakkebak, de schattige huisdieren en de enorme muggenbulten.
    Je kwaliteiten als huisvrouw zijn ook met sprongen vooruit gegaan, koken, wassen enz., ga zo door als je thuis bent. Hier gaat alles zijn gewone gangetje,oma scheurt rond in haar nieuwe bolide, Marijn is hartstikke lief, Henk is weer helemaal de ouwe, en Sander komt gezellig 's maandags eten, dus dan gaat ut met mij ook lekker,al blijf ik je natuurlijk ontzettend missen.Dikke kus, hvj, spreek je snel weer, xxxxxxxxxjes Bill

  • 08 Maart 2009 - 17:23

    Murjen:

    Heej Nadje Naad,

    Hier een berichtje uit het koude, winderige, regenachtige, oké af en toe een héééél klein beetje zonnig Nederland. Fijn dat het bij jullie zo goed gaat (had trouwens ook niet anders verwacht). Die groep 7 heb je binnen de kortste keren helemaal onder de duim, strandleven is prima, die "alleraardigste" katten geef je gewoon een schop onder hun konten. Die muggen staan me niet zo aan, als wij over twee weken die kant op komen hoop ik wel dat je daar iets op gevonden hebt!!!
    Die aerobics lijken me wel wat, ik pilatus me nu een ongeluk om me daluk enigzins in bikini te kunnen vertonen. Hier gaat alles z'n gangetje. Rik heeft afgelopen nacht bij ons gelogeerd, we hebben samen met hem je foto's bekeken. Nadine is nu in Curacao hebben we hem verteld, ja zegt hij dan in Curacao, al lijkt het soms of hij zegt: ja bij dinosaurus, dus of hij het helemaal snapt........... Bij deze een hele dikke knuffel en kus van hem. Vanmiddag bij Best Vooruit wezen kijken, gewonnen 4-0. José vroeg of ik je door wilde geven dat de nieuwe speelster (Koeman) bij het zaalvoetbal een aanwinst is, dus als jullie terug zijn gaan jullie elke wedstrijd winnen. Luilekker nog maar lekker door, Groejes,
    Murjen

  • 09 Maart 2009 - 06:57

    Mischa:

    Als het onverhoopt in het onderwijs niks wordt (bijvoorbeeld dat je er zo gek uit gaat zien met al die muggenbulten dat je dat de kids niet meer kunt aandoen) kun je altijd nog het schrijversvak in! 't Is in ieder geval leuk om hier te lezen.

    Veel plezier daar nog!

    Mischa

  • 09 Maart 2009 - 15:47

    Yvonne:

    dushi ('s)

    haha!! wat een geweldig verhaaltje weer!! schitterend om te lezen:D
    muggen is inderdaad echt een ramp daarzo;) je ziet altijd meteen wie de nieuwe stagiaires zijn! :) maare westpunt is geweldig... de allermooiste strandjes!! je hebt er zelfs een aantal prive strandjes, heel cool! ppff..zucht...was ik nog maar daar:) haha..

    het is hier echt poep-weer...
    alleen maar koud en grijs...
    as always!:( dus 300% genieten daarzo! haha..
    met dat gesport van jullie komt het ook allemaal wel goed hoor ik zo!! volhouden..! goed bezig!

    en qua bruin-heid... volgens mij kan niemand tegen maud op:D
    maar dat gaat goedkomen! haha
    wacht maar, over een paar weken begin je het zelfs koud te krijgen bij de 25 graden. weet nog goed dat bij ons op het nieuws was dat er een "kou-front" aankwam..
    het was 24 graden!!!! hartstikke gek die Antillianen;) Ik weet nog goed dat ze met zijn alle de hele albert heijn gingen plunderen omda ze dachten het misschien wel niet te overleven!! whaha!!

    wens jullie mega veel plezier nog!!
    x x x x


  • 09 Maart 2009 - 17:40

    Deveny Bloks:

    hoi juf Nadine. Mama heeft je verhalen voorgelezen. Erg leuk. Vind je het wel echt fijn in Cura.Hier in nederland gaat het ook goed. beetje koud maar dat komt goed.Wij hebben hier in de buurt ook iets nieuws. namelijk de ranja disco. die is 1 keer in de maand en de halve school is daar dan ook. Lekker dansen en een spelletje doen. Ik ga de volgende keer samen mat Ramon optreden daar. spannend!!!. We missen je wel hoor En hoop dat je snel weer bij ons op school komt. Groetjes en een dikke kus van Deveny xxx

  • 09 Maart 2009 - 20:51

    Jose:

    Hoi Nadine
    Leuk je verhaal te lezen jullie maken dat wel daar saampjes.Wat die katten betreft strooi hier en daar maar wa peper rond vinden ze lekker HaHa. niezen ze als gekken Hi Hi.WE buurten nog wel een keer op msn en zie je over 2 en een halve week heb er zin in.Vooral om dat het hier erg koud is.heel veel groetjes ook aan ons Maudje en liefs missen jullie wel hoor xxx Jose Toine

  • 10 Maart 2009 - 17:54

    Aimee:

    Hoi Nadine,

    Wat leuk om eigenlijk allemaal bekende verhalen te horen.... haha Dat van die muggen heb ik expres niet verteld!!! haha
    Maar dat went!! over een paar weken als je bijna naar huis mag dan pakken ze de nieuwe toeristen weer.... haha...
    Heel veel plezier nog en geniet van het lekkere weer....

    Geniet van westpunt want dat is echt heel mooi!!!
    Smeer je maar goed in want door de harde wind voel je de zon niet zo goed... ik kan er over meepraten.... hahahahahahahahahaha....

    Dikke kus Aimee

  • 12 Maart 2009 - 15:42

    Janneke:

    Hey Nadine (en Maud natuurlijk ook !)

    Echt leuk om de verhalen van jullie allemaal te lezen! Ik wordt echt steeds meer jaloers en baal er van dat ik tijdens mijn studie uiteindelijk te bang was om een half jaar daar of in zuid afrika stage te lopen. Echt een super ervaring! o ja ennu Nadine zeg maar tegen Maud dat ze een mooie sportbroek aanheeft op de foto! haha komt me wel bekent voor!
    Geniet ze nog he!

    xx Janneke

  • 13 Maart 2009 - 15:04

    Kirstin:

    schrijf je me nog een brief hoe gaat het met mij goet op school gaat het goet de mener was trots op mij ik had op vandaag op vrijdag 13 maart 2009 hat ik kij kij kij kij kij kij goet ge leeze de mener was kij trots op mij
    de zon schijnde mama vont da erg tof het is een lueke dag de mener is kij lief

  • 15 Maart 2009 - 09:15

    Rik, Jack En Kitty:

    Hallo lieve Nadine,

    Met Rik het fotoboek bekeken. Hij vangt het wel in een notendop volgens mij.''Hier is Nadine, hier weer, leuk hè''. ''Nadine met vriendinnetje''. ''Nadine drinken, gezellig''. ''Nadine bij het zwembad, leuk hè''. ''Nadine auto maken''. ''Nadine slapen, ik kietelen''. Dat strakke lijf straks komt goed van pas, ''Ik bij Nadine en Sander op bezoek dan zwemmen''. Prachtige weken en succes met de eerste Bestse invasie over een week. Tot in mei.

    Dikke, dikke, dikke knuffel van Rik en natuurlijk ook van ons, Jack en Kitty.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Actief sinds 09 Dec. 2008
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 43760

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 22 November 2015

Uitwisseling V.S.

29 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

USA ROADTRIP PART 3

05 Juli 2013 - 29 Juli 2013

USA ROADTRIP PART 2

28 Juni 2010 - 24 Juli 2010

USA BABY!

30 November -0001 - 16 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: