Stage, carnaval, beachlife, auto-avonturen.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nadine - WaarBenJij.nu Stage, carnaval, beachlife, auto-avonturen.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nadine - WaarBenJij.nu

Stage, carnaval, beachlife, auto-avonturen..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nadine

25 Februari 2009 | Nederland, Amsterdam

Bon dia kikkerland-bewoners!

Hier weer een update vanuit het altijd goddelijke Cura. Heb expres gewacht tot na de carnaval zodat ik jullie zou kunnen verblijden met wat mooie piccaas van de Cura'se carnaval en zodat jullie helemaal (of voor een gedeelte) uitgekaterd mijn story zouden kunnen lezen.

Ik zal beginnen met mijn eerste stagedagen, donderdag en vrijdag. Anne en ik werden ontzettend hartelijk ontvangen op de Johan van Walbeeckschool en meteen rondgeleid. De school ziet er geweldig uit, geschilderd in de neutrale kleuren felgeel, felblauw, paars en zo kan ik nog wel even doorgaan. Als je niet vrolijk bent, dan word je het hier wel van. Dan mijn groep 7; Kan er lang en kort over zijn maar het komt er op neer dat het inderdaad een ontzettend pittige groep is. Zal er hier niet te veel over uitwijden maar kan je wel vertellen dat ik goed aan mijn pedagogische en organisatorische competenties kan gaan werken (PLUSPUNT!).Het onderwijs heeft verder weinig overeenkomsten met het onderwijs in Nederland, afgezien van het uiteindelijke doel 'leren' dan. De carnaval op mijn stageschool vrijdag was schitterend, alle kinderen hadden hun best gedaan om de meest opvallende hoeden en brillen op te zetten en dat is de meesten aardig gelukt. Erg leuk om te zien. Na een modeshow van de kinderen met de mooiste hoeden en brillen hebben ook de leerkrachten een showtje 'Macarena' weggeven. Natuurlijk heb ik ook mijn arm/heupzwaai kunsten op het podium laten zien, maar naast die soepele antiliaanse heupen steek je toch wat stijfjes af hahaha. Leuke stagedagen gehad dus maar wel behoorlijk vermoeiend.
Vrijdagavond zijn we met mijn klasgenootjes gezellig op stap geweest naar de boot. De muziek was perfecto en er werd zelfs een clip van K-liber opgenomen dus binnenkort zien jullie mij als lead-danseres voorbij zoeven op TMF.
Zaterdag genoten op het prachtige strand van Mambo en 's avonds weer op stap, dit keer met alle huisgenoten + klasgenoten. Eerst wezen eten bij Anne, Nina en Maartje. Deze babes hadden voor ons gekookt. We hebben echt gelachen, was een schone avond. Zondag was het dan zover: de grote carnavalsoptocht in Otrabanda. Het koste ons veel moeite en veel boze antillianen, maar uiteindelijk hadden we toch een stekkie langst de kant veroverd. De gloeiend hete zon op je rug en een aantal vervelend aangeschoten mariniers tegenover ons konden de optocht niet verpesten; het was echt ongelofelijk mooi om te zien. Niet te vergelijken met het gelal en de wagens tijdens de optocht in Nederland. Hier zijn vooral de mensen uitgedost en zijn er niet zoveel wagens, alleen wagens met muziek. De mensen zien er prachtig uit en dansen onafgebroken terwijl het toch behoorlijk zweet-weer is. Petje af. Na ongeveer 4 uur optocht hadden wij het toch wel gezien en zijn we achterin een taxi-truck naar huis gesjeest.(ontplofte mol kapsel gegarandeerd) De taxi heeft zelfs nog ff gestopt bij de Mac zodat wij ons avondmaal naar binnen konden werken. En dat allemaal voor 5 gulden, nou daar kun je het zelf niet voor doen. 'S avonds weer op stap, naar Wet&Wild. Maudo en ik waren helemaal lam van dit o zo vermoeiende weekend en zijn dus op tijd ons bed ingedoken.

Gisteren hebben we weer de verwende toerist uitgehangen op het strand van Mambo, cocktailtje erbij: 'The summer is magic'. Daarna even naar de AH gereden om de dagelijkse boodschapjes te doen, lopen we naar binnen, zegt Maud: 'Wat hoor ik nou?' Blijkt de auto nog aan te staan. Dat is natuurlijk nog niet zo rampzalig, maar het erge was; de autosleutels zaten nog in de auto. En ja, de deuren waren op slot. HILARISCH en natuurlijk mijn blonde schuld. Wat een drama zeg. Natuurlijk nam de autoverhuurder zijn telefoon niet op. AH-personeel en mede-parkeerders genoten van het schouwspel en lachten ons ongegeneerd uit. Uiteindelijk kwamen onze reddende engelen aangelopen, zij hadden in een auto staan kijken naar ons mini-drama en zouden de auto wel eens open komen breken. 15 minuten en flink wat mankracht later was het dan toch gelukt om de auto open te krijgen. Wat een geluk en wat een domheid. Schitterend, nu kunnen we er goed om lachen. Ik rijd natuurlijk nooit meer, dat lijkt me logisch hahaha. Maud en ik denken er trouwens over om een auto-avonturen boek te gaan schrijven, vandaag weer een avontuur met die bak meegemaakt. Willen we naar Blue Bay rijden (een ander strand), is de band slap. Gelukkig mannelijke huisgenoten in de buurt die wel raad weten met een reserve band en een krik. Mitsubishi, WE LOVE YOU!
Het strand was bay de wee niet zo bijzonder als verwacht, maar de zon des te heerlijk. Morgen ff voor school werken thuis (sure) en dan donderdag en vrijdag weer naar stage.

Bedankt weer voor jullie leuke reacties, ben ook erg benieuwd naar jullie carnaval-belevenissen! Houd me op de hoogte :)
Heb inmiddels een nieuw nummer:
+59995104248 waarop jullie mij dag en nacht kunnen bereiken, mocht het gemis echt ondraaglijk worden. Ik mis jullie namelijk wel hoor, maar geniet nog met volle teugen van paradise!

DIKKE KUS en heel veel liefs vanuit Cura!

Naadje

  • 25 Februari 2009 - 01:54

    Maud Dröge:

    Hee drolletje!
    JHAAA we hebben weer heel wa meegemakt hier saampjes! Wat staat ons nog te wachten! Hele mooie dingen! :D
    Leuk verhaal weder!
    Top da jij hier bent!
    Maar da weet je wel he drolletje!
    Love you!
    (L)

  • 25 Februari 2009 - 09:34

    Fem:

    oké, maudo is nu al een neger:P

  • 25 Februari 2009 - 09:43

    Femmiee:

    maar iig weer een leuk verhaal natheid! wat maken jullie daar wat dingen mee..;)
    Carnaval was weer heel gezellig;) Alleen de roddels vallen een beetje tegen:P, nja ik weet er nog wel een paar, maar die bewaar ik wel tot als jullie terug zijn, wat dat is niet erg toepasselijk om dat op een openbare site te zetten, haha!

    Maargoed, vrijdag begon de carnaval voor mij natuurlijk al.. eerst naar 3 urkus voraf in 't dorint hotel, wat natuurlijk veelste druk was.. want iedereen wil vroeg beginnen met carnaval vieren..dus zijn we maar stratum op gegaan, waar geen hond te beleven was, maar wel de gezelligste middag was:P haha! 's avonds nog even hossen in de knoop en rond een uur of 5 lag ik te pitten, dus dat was een mooie avond.

    zaterdag weer om 2 uur begonnen en een dagje in best rondgescheest!;)

    zondag ook hier optocht, maar waarschijnlijk lang niet zo mooi en gezellig als daar.. het was echt slaapverwekkend dit jaar en het regende.. (had dus liever in cura de optoch gekeken)..

    maandag pulle gaan vulle, was natuurlijk net zo als altijd weer een dolle bedoeling, maar wel gezellig.. die hunk ben van jou ben ik ook nog een aantal keren tegen gekomen en dan ging het elke keeer 'mis jij nadine ook zo' , haha en weet je wat die zei......

    JA!(L) lieeeff hè:P

    maargoed, maandag was gezellig, totdat ik 's avonds een beetje ziek werd en naar huis moest gaan:( dinsdag dus ook geen verhalen..en vandaag voel ik me nog steeds belabberd;)

    Nou ik hoop je weer een beetje op de hoogte gebracht te hebben, nu weet je weer hoe wij hier gecarnvald hebben.. En kijk nu is uit met die auto van jullie!!

    Wij mogen morgen weer lekker gaan trainen, en zaterdagavond gaan we hopelijk winnen !:D dan laat ik dat weer weten aan jullie!

    HEEL VEEL PLZIER NOG, GENIET VAN MAMBO EN HET LEKKERE WEER DAAR!

    heleee dikke knuffel aan maud! (heb d'r broertje ook nog gezien zegmaar, en die mist maudje ook wel hoor;) maar hij had wel een leuke carnaval gehad volgens mij!:))

    Liefs!!!:D:D:D

  • 25 Februari 2009 - 13:56

    Hus:

    Hee Naadje!
    Ooh echt geweldig die verhalen van jou, ik moet er echt smakelijk om lachen!:D
    Het ziet er wel heel gezellig en mooi uit allemaal, en wij hier maar hard werken he! tsss;)
    Ik weet zeker dat het jou daar allemaal gaat lukken en blijf lekker relaxen, want dat is natuurlijk ook heeel belangrijk!:P

    Veel plezier nog!!

    Xxx Hus

  • 25 Februari 2009 - 22:21

    Bill:

    Hee Nad,dat leventje in Cura klinkt toch wel wat relaxter als hier, behalve dan dat gestoei met die auto steeds, toch stiekem wel heimwee naar de suzi zeker? Wat zon zou hier ook wel welkom zijn, kijk al uit naar mijn trip naar Cura, zeker omdat ik jullie dan weer effe zie en kan huggen, hvj dikke kus, ook voor maudje,doei.

  • 26 Februari 2009 - 12:41

    Rik:

    Even Nadine kijken. Dus Nadine de verhalen ten spijt wilde Rik vooral foto's kijken. Toen hij ze had gezien wilde Rik ook Sander, Marjan en Will zien. Hij snapte niet echt dat dat niet kon. Rik speelt nu al weer met een zaklamp maar kijkt uit naar de volgende foto's. Ik vind de verhalen erg leuk om te lezen maar Rik wil naar beneden, dus.......
    We kijken uit naar je volgende berichten. Blijf vooral lekker genieten.

    groetjes Kitty en Jack en een mega dikke knuffel van Rik.

  • 26 Februari 2009 - 22:12

    Maudje!:

    Hoooi lieve meiden!!
    Hier een berichtje naar jullie allebei!!:D

    Wat een vette fóto's, NU al, en Maudo is bruin!!! :O

    Carnaval zag er daar ook behoorlijk gezellig en zonnig uit, jaloers!!

    Hier in nederland is het lekker koud en regenachtig zoals gewoonlijk. Vanavond weer getraind, maar we hebben een probleem voor za want we hebben zieken en geblesseerden, dus jullie moeten terugkomen!!
    Nee grapje, we hebben inge jeloemsing geregeld, zodat jullie daar lekker kunnen blijven bakken;)

    Mijn carnaval was ook errug gezellig! Vrijdagavond in Best gestart, zaterdag naar Beers geweest (Bab en ik moesten met de mannen mee;)), zondag in best gebleven, maaandag flink wat pullen gevuld en dinsdag weer best en daarna nog eindhoven, poehpoeh, dat was zelfs voor mij toch nog wel een beetje vermoeiend:P

    Haha ik ben sander ook nog een paar keer tegengekomen, maar ik herkende m nauwelijks, hij zag nog zwarter dan maudo!:P

    Haha en ik ben Frank ook nog tegengekomen maudo, en hij had ons mam nog gezien en hoi gezegd, alleen ons mam kon niet meteen op zn naam komen dus hij was een beetje beledigd:P

    Verder zit ik een beetje te leren thuis en ben ik een dineetje aan het voorbereiden voor zaterdagmiddag 4u @Bas's place:P We gaan met zn allen daar eten, omdat we al om 5uur moeten vertrekken.. Willen jullie een beetje aan ons denken want we moeten dit keer echt winnen van dos 80!

    Bedankt trouwens voor de tip nadine over rhodos, rhein en ik gaan waarschijnlijk morgen boeken!!:D
    Gaan wij ook lekker naar de zon, ik krijg er echt zin in als ik jullie fotos zie en verhalen lees!;)

    Ik moest je trouwens nog complimenteren met je geweldige schrijfkunsten nadine, rhein vond/vindt het geweldig;)

    Oke, genoeg gepraat voor vandaag, het is bedtijd voor mij.

    Heeeeeel veel plezier lieve meiden daar nog op stap en volgende x zet ik een berichtje op maudo's site!!

    Hele dikke knuffel en ik wacht op jullie volgende verhalen!!:D

    Liefs Maudje

  • 27 Februari 2009 - 09:00

    Rosanne:

    Heejj die Nadine

    Klinkt allemaal zeer goed!! ahhaha ook jij kan het mooi op papier zetten. Ofja neertypen dan.
    Maar beetje jaloers ben ik wel op je mooie stranden;-)
    Vraagje heb jij eigenlijk alleen donderdag en vrijdag stage??
    Nou nog heeelll veeel plezier en ik zal hier nog even werken aan een goeie stippel!!

    Groetjess

  • 27 Februari 2009 - 10:59

    Willo:

    Heej Nadje,

    Gaaf verslag van je verblijf op Cura. Ik hoop dat als wij komen er ook nog wat andere auto´s te huur zijn, die er gewoon goed uit zien net als jij en Maud, al heeft die van jullie wel iets speciaals. Doet me denken aan mijn eerste autootje. Als wij komen kun je dan zorgen dat er een paar biertjes koud liggen in da koelkassie bij onze B&B, ik denk dat die er dan wel ingaan na zo'n vluggie. Kijk uit dat je op je BD (bird dagje) niet teveel autooooootjes moet wassen, want dan gaan wij daar een feesje bouwen, en daar moet jij natuurlijk wel bij zijn tot in de late uurtjes. Groetjes (ook aan Maud)en heel veel plezier met de meiden en tot eind maart. We brengen de Hunk dan wel mee. Xx

  • 27 Februari 2009 - 12:11

    Marlon:

    Hola Nadino,

    Ik heb hier op mijn werk eens even mooi jou nieuwe story gelezen, je bent een geweldige schrijver! :-D, en ik zou ook zo graag daar bij jou in het zonnetje liggen...LOVELY!!!
    Carnaval hier was ook echt weer ge-wel-dig, ben nu alleen nog opzoek naar mijn stem en aan het revalideren...pff haha...

    Xje een fan

  • 27 Februari 2009 - 16:57

    Willemijn:

    Jow Naad!
    Ik word onpasselijk van je parelwitte strandverhalen en ik lig krom onder de tafel van je auto-avonturen! Mijn hemeltje lief. Ik moet zeggen dat ik me altijd iets minder slim vond dan jij, maar op het ogenblik begin ik daar toch écht aan te twijfelen! Was het niet gewoon een trucje om die lekkere mannen aan het werk te zetten?!?! :P
    Zoals je weet... hebben wij de eerste plek weten bemachtigen in Son! Jadijalooo! Dat was dus volop feesten hier! Moet zeggen dat ik na mijn 15 slaapuren in 4 dagen weinig geleden heb, want wat een energie krijg je van bier én de behaalde winnaarsplek! Check www.bierbubbels.com voor onze prachtige bjoetiful beker! Met die mond open, that's me! Charming, zo sta ik ook in de krant. Verders... heb ik de behoefte deze vakantie nog niet kunnen nemen om aan school te beginnen. Respect voor jou! Ennuh, ga maandag kennismaken met de Heydonck, voor stage! Ik ga nu snel douchen. Erwin komt zo en ga eindelijk na 3 maanden avonden lang bouwen, knus een goeie film kijken!
    Tot snel, tot je volgende avontuur! (Zal niet lang op zich laten wachten...! :P)
    XxXxX!
    P.S. Die Curaa's kennen wel wat leren van onze wagenbouw! ;)... En wij van hun kleding...:P

  • 27 Februari 2009 - 21:33

    Anne Marij:

    Hoi Nadie,

    Kon het niet laten hoor, ff je waarbenjij.nu gecheckt :D! Hihi, wat vet! Wat een leuke foto's! Wat een héééérlijk strand.

    Ik mis je nu al bij de Appie, maar desondanks wens ik je onwijs veel plezier daaro natuurlijk.

    Nou, schrijf snel nog maar wat, want ik heb er erg om gelachen! :D

    Liefs, Anne Marij

  • 28 Februari 2009 - 07:48

    Annabel:

    Heey Nadine,
    alles gucci?
    jij en ons maudje maken het ook maar mee he! hahahah.. ach ja, op curacao maakt dat allemaal niets uit! geniet er maar van:P
    veel plezier!
    Kus,
    Annabel

  • 01 Maart 2009 - 10:15

    Monique Verhagen:

    Hej lieve Nadine,

    Zo te zien heb je het helemaal super daar in het zonnige Cura! Helemaal top! Ik lig lekker ziek in mijn bedje (leuk.... carnaval) Ik blijf je verhalen lezen!

    Liefs Mona

  • 01 Maart 2009 - 12:16

    Sonja:

    Hey miss Nadine!

    Die verhalen......!
    Een zeer enerverende, lachwekkende, lazy, boeiende, ....... stage cq. vakantie cq. ontdekkingsreis tot nu toe!
    Enjoy yourself!

    Huggs, Sonja

  • 03 Maart 2009 - 11:42

    Thijs:

    Hallo Nadine,

    leuk om te lezen dat jullie tussen de stage door zo lekker veelzijdig bezig ijn met cultuur en zo.
    Is het geen goed idee om de autosleutel met een stuk touw om je nek te hangen? Dan kun ju nooit meer uitstappen met de sleutel er nog in. Het is maar een sugestie.
    Veel plezier en te despues.

  • 06 Maart 2009 - 10:16

    Lotto:

    Hey dames,

    Leuk om jullie verhalen te lezen! Jullie zijn wel een stel samen! Ben wel jaloers op jullie, de foto's zien er geweldig uit, Maud je komt zeker zwart terug! Ik weet niet hoe ik me aan moet melden op de site van Maud, als je tijd hebt tijdens het bakken voeg mij maar even toe!

    xxx Lotto

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Actief sinds 09 Dec. 2008
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 43761

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 22 November 2015

Uitwisseling V.S.

29 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

USA ROADTRIP PART 3

05 Juli 2013 - 29 Juli 2013

USA ROADTRIP PART 2

28 Juni 2010 - 24 Juli 2010

USA BABY!

30 November -0001 - 16 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: