Antelope Canyon(Page)- Bryce - Zion - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nadine - WaarBenJij.nu Antelope Canyon(Page)- Bryce - Zion - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nadine - WaarBenJij.nu

Antelope Canyon(Page)- Bryce - Zion

Door: Nadine en Sanderojo

Blijf op de hoogte en volg Nadine

08 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hooooooi peeeepz,

Hier zijn we weer, vier daagjes verder en flink wat avonturen rijker. Het lijkt potverdikkeme wel een droomreis! De vorige keer waren we geeindigd in Page, nu gaan we daar ook weer verder want we hadden daar nog een dagje in het verschiet. Onze 4th of july begon met een georganiseerde tour door Antelope Canyon. We reden met een rotgang in een felgroene jeep door de 'woestijn' richting deze bijzondere canyon. Gillende amerikanen in de jeep, wij bleven as cool as usual. De tour is vooral bedoeld om in een uur tijd zoveel mogelijk prachtige foto's te maken en dat is ons gelukt. Je loopt ongeveer een uur in de canyon en onze gids pakte geregeld onze camera af om een schone picca te maken. We zijn blij dat we de tour van half 11 hebben gepakt want de 'populaire' tour om half 12 bleek vooral een schuifel-voetje-voor-voetje-door-de-canyon-trip te zijn. Verder ga ik niet al teveel uitwijden over de schoonheid van deze canyon, daarvoor verwijs ik jullie naar de foto's.
Rond een uurke of half 1 waren we terug, en na wat boodskapkes bij de Walmart (Sorry, wie is Albert Heijn ook alweer?) zijn we lekker gaan poedelen in ons (bijna privé) zwembad. Heer-lijk. 's avonds een magnetron maaltijd genuttigd (da mag ook wel eens) en vanwege de 4th of july viering was er flink wat vuurwerk. Heel Page was uitgelopen naar ons hotel en had zich op het naastgelegen veldje uitgestald op picknick dekens met enorme pizza's en koelboxen binnen handbereik. Die waren nog eens klaar voor het vuurwerk. Ik was even bang dat het de hele nacht zou duren, omdat die gekke Amerikanen hele overlevingspakketten bij hadden, maar na een half uurke knallen werd de lucht weer zwart en vertrok de meute met een volle maag zum hause. Het vuurwerk was schitterend, Pant heeft ongeveer 2 uur beeldmateriaal en 1000 foto's want tja, daar kan het vuurwerk op de kermis toch echt niet aan tippen hihihihi.

De volgende morgen hebben we allereerst een stop gemaakt bij de lokale kapper. Pant en lang haar, we weten allemaal dat dat niet samen gaat. Het haren kammen duurde 's ochtends voort ongeveer 40 minuten en we besloten allebei dat het tijd werd voor een tijdbesparende knipbeurt. De hunk was meteen aan de beurt en met een smile en een fris koppie liep hij de kapperszaak weer uit. Zo gefixt. Daarna zijn we doorgereden naar Bryce. Eerst ingecheckt en daarna met de auto het park verkend. We zijn bij bijna alle 'viewpoints' gestopt en eigenlijk had ik daar een flinke wandeling gepland maar we waren allebei niet zo onder de indruk van Bryce Canyon. Misschien omdat we Grand Canyon al gezien hadden, of misschien omdat we verwend zijn, maar het was gewoon niet zo speciaal. Daarom, en omdat we twee lamballen zijn, hebben we maar besloten om de wandeling niet te doen en we zijn op tijd terug gereden naar ons hotel. Aldaar hebben we onze extra tijd zeeeeer nuttig besteed: bij de wasserette. Ja, dat lees je goed BIL! Ik weet dat ik thuis niet zo verzot ben op dat draaiende ding waar waspoeder in moet (ik weet zelfs niet eens hoe het werkt) maar als je hele koffer ruikt naar paardenlichaam dan wil je je kleding wel wassen. Gelukkig was Pant een grote hulp, hij wist in ieder geval waar je de kwartjes in moest stoppen. Onze kleren ruiken nu weer naar viooltjes!
Des avonds hebben we gekaand bij een nabijgelegen restaurantje met veel te hoge prijzen voor het ranzige voedsel, maar wel een lieve chinese bediening. Pant maakte meteen een fout die hij nooit meer zal maken; hij bestelde ice tea. Met ijsblokjes? vroeg het meiske. Ja naturlijk! Nouuuu, kreeg meneer daar toch een gewone thee met ijsblokjes voorgeschoteld! Dat nooit meer. Toen we binnen kwamen zagen we twee meiden zitten en we wisten gewoon al meteen dat dat Nederlanders waren, lijkt wel of je dat kunt zien. Ons kent ons, één van die chicks kwam meteen met ons buurten met een leuke openingszin: 'Zijn jullie ook al zo zenuwachtig voor Nederland-Uruguay?' Uhhh NEE. Maargoed, het was wel heel leuk om eens fatsoenlijk te kunnen buurten met een landgenoot. Die zijn we tot op heden niet zoveel tegen gekomen. Het zijn hier vooral Amerikanen en wat Fransen en Duitsers.

De volgende dag zijn we verder gereden naar Zion, een park waar ik veel van verwachtte omdat het wat groener is dan de parken waar we tot dan toe geweest waren. De weg er naartoe was prachtig en we hadden amper last van de wegwerkzaamheden. Het motel (Canyon Ranch) waar we logeren is echt perfect! Een flink grasveld met allemaal leuke schommelbankjes voor ons huisje en een lekker zwembad. Het lijkt wel een (mini) tweekapper waar we in logeren. Eigenlijk kwamen we veel te vroeg aan maar toen we vertelden dat we graag het NL-elftal wilden zien voetballen kon er wel wat geregeld worden. Ons huisje was binnen een mum tijd schoon en wij konden lekker op bed NL-Uruguay kijken. Wat een leventje! Daarna even in Springdale gelunchd en met de gratis shuttle doorgereden naar het park. Om mijn hunk weer te martelen had ik voor de verandering weer een wandeling op de planning staan, dit keer naar middle en lower emerald pools. Dat zijn een soort van watervallen tussen de bergen. De wandeling was niet zo zwaar en twee uur later waren we weer terug. Zion beviel ons zeker beter als Bryce, het is een schitterend park. Wel waren we redelijk moe dus toen we terug kwamen bij ons huisje hebben we behalve zwemmen, niet veel meer gedaan.

Vandaag stond er echter een flinke kluif van een wandeling op ons programma. We zouden de 'Narrows' gaan wandelen. Dat is een wandeling tussen de canyon, in de rivier. Wil je een beetje fatsoenlijk, zonder kleerscheuren en kapotte lichaamsdelen, het eindpunt bereiken, dan moet je daarvoor wat spullekes huren. Zo gezegd zo gedaan, op naar de winkel die avonturen-spullen verhuurd. Aldaar werd ons een schitterend paar waterschoenen en sokken aangemeten (ik zou er in het donker nog niet mee gezien willen worden), de comfortabelheid was ver te zoeken. Het plaatje werd afgemaakt door een flinke wandelstok voor ieder, zodat we er toch zeker aftands en boswachterachtig uit zouden zien. Maar geen geklaag, deze materialen zouden onze wandeling door de rivier namelijk mákkelijk maken! De wandeling naar de rivier werd vooraf gegaan door een andere wandeling (Riverside), wat betekende dat onze schoenen boven het water gezien werden! Gelukkig liepen er meer van dit soort mensen rond die hetzelfde van plan waren. Ik voelde me ineens erg avontuurlijk en stoer. Op het wandelpad richting de Narrows struikelden we zowat over de eekhoorns. Gisteren stonden we met onze oren te flapperen toen zo'n kleine etter ons pad kruiste, vandaag moesten we moeite doen om ze af te schudden. De wandeling door de rivier begon redelijk simpel maar hoe verder je liep hoe sterker de stroming werd en hoe dichter de wanden van de canyon naar elkaar toe kwamen. Het was een geweldige wandeling, prachtig uitzicht en lekker verfrissend door het koude water. Soms kwam het water tot aan je middel of hoger! Gelukkig zijn we niet uitgegleden, dat kwam vast door dat stevige schoeisel, of weggespoeld. De stok was ook zeer nuttig. Na een uurke of twee door de rivier ploeteren zijn we omgedraaid (we waren zo ongeveer bij het eindpunt) en een uur later waren we weer terug bij ons startpunt. Het was superrrr en zelfs Pant vond het vet! Dat wil toch wel wat zeggen he ;)

Na emotioneel afscheid te hebben genomen van Zion NP hebben we bij de supermarkt flink wat vlees ingekocht want wij hadden een bbq ontdekt op ons grasveld. Natuurlijk hebben wij die opgeeist en een heerlijke bbq is zojuist geschied. Pant heeft heerlijke lapkes bereid en ik stond erbij en keek erna. Nee hoor, we hebben samen gesmuld en nu zijn we bekaf. Het was weer topperdepop in Zion, mede mogelijk gemaakt door een geweldig motel. Morgen staat VEGAS op de planning voor een dag of 4...OEHHHH wat coooooooooool! Van ons verblijf in Vegas zal Pant verslag doen, want hij is en blijft de casino-koning!

Ik hoop dat jullie weer genoten hebben van onze avonturen, wij genieten nog steeds volop! We hopen dat alles met jullie ook goed gaat, hou ons ook op de hoogte van jullie reilen en zeilen he!

Dikke smakkerd en tot Vegas!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 08 Juli 2010 - 11:50

Marjan:

Wauwhhh, wat een verslag en prachtige foto's, die natuur, het lijken wel complete kunstwerken. Het ziet er allemaal gweldig uit! Mooie outfit trouwens en dat kereltje achter die BBQ met een aller aardigst kort koppie. (durfde hij zomaar naar een vreemde kapper).
    Hou je een beetje in daar in Vegas. Veel plezier en groetjes...

• 08 Juli 2010 - 14:17

Kemspkes:

hee, leuk om weer wat van jullie te horen. wij hoeven niet meer naar america want we hebben dadelijk alles al gehoord EN gezien. de foto's zijn zeer schoon.
    ik denk dat dit de holliday van jullie leven is, dit kan niet meer ge-evenaard worden zo lijkt het!
    nou nog veel plezier en vergeet zondag de finale nederland-spanje niet!!!

groetjes uit het weer zeer warme nederland.
    xxx

• 08 Juli 2010 - 15:38

Yvonne Kuipers:

sounds like a dream chick!!!
    geweldig!!

benieuwd naar vegas!!!!!!
    have fun!

xxx

• 08 Juli 2010 - 21:16

Anne Marij:

Schone schoentjes schitteren daar aan jouw voetjes!
    Onwijs mooie foto's! Ineens besef je dan hoe mooi de wereld is, haha..! :P

Have funn en verantwoord gokken Nadie en Pant (hihi)

• 08 Juli 2010 - 21:20

Ronny Boy:

hey genieters jullie maken het goed ga vooral door met deze leuke reis ik vind het leuk om jullie verslag te lezen het is kei gaaf xxx

• 10 Juli 2010 - 20:18

Bill:

Hallo lovebirds, blijft geweldig om jullie te volgen door het lezen van die avontuurlijke reisverslagen, geweldige foto's ook, die intensive reisvoorbereiding is niet voor niets geweest want alles is tot nu toe perfect geregeld, geniet maar lekker verder samen want je bent alweer over de helft, heel veel groetjes en een dikke kus van ons allemaal, Bill