LAS VEGAS! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Nadine - WaarBenJij.nu LAS VEGAS! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Nadine - WaarBenJij.nu

LAS VEGAS!

Door: Pant & een beetje Nad

Blijf op de hoogte en volg Nadine

11 Juli 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hoooooi,

Daar zijn we weer. Ditmaal een verslag van mijner hand (casinokoning). Nadat we in Zion nog wat taaie boterhammen met Jam en Pasta hadden gegeten vertrokken we afgelopen donderdagmorgen naar Las Vegassss! Na ongeveer 3 uurtjes door de woestijn te hebben gereden doemde in de verte enkele flinke hotels op terwijl onze navigatie-aap aangaf dat we nog zo`n 15 mijl moesten rijden. We kwamen steeds dichterbij onze bestemming toen Nadine plotseling door het dolle heen begon te gillen. Ik dacht eerst dat ze een outlet winkel had gespot maar het bleken de prijzen te zijn van de plaatselijk Shell. Voordat ik er erg in had werd er al aan mijn stuur getrokken en toen hebben we onze dodge net voor aankomst in Vegas nog even voorzien van een volle tank benzine. (de prijzen zijn hier btw veel goedkoper als in NL :)) Er stonden hotels genoeg daar, de een nog groter als de ander, maar we konden ons hotel Planet Hollywood gemakkelijk vinden. Eenmaal in de parkeergarage aangekomen kozen we voor de optie valet parking. Je auto wordt dan door iemand van het hotel geparkeerd en je kunt dan eigenlijk meteen gaan inchecken. Je koffers worden uitgeladen en als je op je kamer bent aangekomen kun je de bagage bellen en dan komen ze de koffers netjes op je kamer afleveren (en dat alles voor een paar dollar fooi). Onze kamer was groot maar deze kon niet opboksen tegen de reusachtige badkamer die verscholen zat achter twee klapdeuren. Op onze eerste middag in Vegas hebben we wat andere hotels bezocht zoals het Ceasars Palace, Paris Paris en het Bellagio. Stuk voor stuk hotels met een eigen thema en vooral een gigantisch casino. Tijdens onze wandeling over de strip werden we wel steeds lastig gevallen door vieze mannetjes die aan het flyeren waren voor 18+ doeleinden maar hier wen je vaneigens aan ;). Zij staan met groepjes bij elkaar en dwingen je ongeveer om een foldertje aan te pakken. Daar word je echt niet goed van maargoed, blik op oneindig en doorlopen maar. We hebben crepes gegeten in Parijs. Niet echt in Parijs NATUURLIJK maar het leek wel net of je door de straten in Parijs aan het wandelen was. Het hotel Paris Paris was nagebouwd alsof het Parijs was. De eifeltoren stond er zelfs! (de helft van de echte eifeltoren) Alle hotels zijn natuurlijk binnen maar als je erdoor wandelt lijkt het net alsof je buiten bent want ze hebben de lucht op het dak geschilderd. Je zult niet geloven hoe echt dit allemaal lijkt. Na het avondeten zijn we nog naar de beroemde fonteinenshow van het Bellagio wezen kijken (GEWELDIG, de waterstralen kwamen precies op de maat van de muziek omhoog en maakten allerlei vette vormen) en vervolgens zijn we het casino van ons eigen hotel ingedoken. Hier hebben we roulette gespeeld en aan het rad gedraaid maar we hadden geen geluk. Hier kregen we wel gratis drank en schaars geklede vrouwen voor terug haha. Na een avondje vol spelplezier zijn we met een wat legere portemonee lekker gaan pitten.

De volgende dag hebben we lekker uit kunnen slapen en zijn we vervolgens aangeschoven bij het enorm overdreven ontbijtbuffet van ons hotel. Het is werkelijk waar niet te beschrijven wat je daar allemaal kon eten: Italian, Asian, Seafood, Desserts en zo waren er wel 12 verschillende tentjes. En dat voor ontbijt! Nadine was alleen niet zo blij dat ze nergens een fatsoenlijke boterham kon vinden. Het is vooral warm eten en taartjes dat de klok slaat. Wij Nederlanders zijn daar natuurlijk met buikpijn vertrokken. `s middags zijn we naar de Las Vegas Outlet geweest maar het was eigenlijk geen weer om te shoppen, dat is het hier namelijk nooit!!! Met het kortingsbonnenboekje en de zweetvlekken onder onze armen hebben we toch nog wat leuke dingen kunnen kopen. Na al dat shoppen hebben we ons opgefrist en zijn we de andere kant van de strip gaan verkennen. We hebben die avond gegeten in een hotel met een gigantische achtbaan door en om het hotel heen New York, New York genaamd. Het leek hierbinnen net alsof je ook daadwerkelijk in New York was. Zelfs de huizen hadden van die trappetjes tegen de gevels zoals je altijd op tv ziet. Het is eigenlijk niet te beschrijven en zelfs niet te fotograferen hoe extreem groot en mooi alles hier is. Ook het MGM hotel met helaas een lege leeuwenhabitat was ongelooflijk mooi om te zien. Al lopend door door het MGM kwamen we erachter dat in dit hotel de legendarische illusionist David Copperfield dagelijks optreed (ook al kende Nadine hem niet hij is toch best bekend dacht ik zo). We hebben die avond kaarten gekocht voor zijn show van de dag erop want naar Vegas gaan zonder een show te bekijken dat kan natuurlijk niet. Om de avond af te sluiten zijn we nog even naar het casino geweest maar ook deze avond wederom geen geluk...

Pant heeft de pen even neergelegd a.k.a. hij ligt te pitten en omdat we maar internet voor een dag hebben gekocht (dat is hier dus niet gratis!!) en het over een uurtje al afloopt, neem ik het stokje van hem over. (NAAD dus) We weten namelijk dat jullie in enorme spanning zitten, en schaam je niet, dat is logisch. Want wat je hier meemaakt is gewoon van de zotte. Ik zal verder gaan met dag 3 in VEGAS BABY. We hebben ge-ontbijt in het winkelcentrum in ons hotel. Ja inderdaad, er zit gewoon een 2 kilometer lang winkelcentrum IN ons hotel. Als je daar doorheen loopt lijkt het wederom alsof je buiten loopt en om het uur gaat het daar 'onweren' of je wordt getrakteerd op een dikke 'lasershow'. Ze weten gewoon niet hoe gek ze het moeten maken hier. Je kunt zelfs ter plekke, en dan bedoel ik echt ter plekke, een massage krijgen in het winkelcentrum. Midden op de pad staan stoelen en daar worden mensen die het te zwaar hebben gekregen tijdens het shoppen, even onder handen genomen. Boeiend dat er harde muziek op staat en blijkbaar maakt het ook niet uit dat er iedere minuut zo'n 100 shoppende mensen langs lopen. Relax. Maargoed, na het ontbijt, waar ik nog iets kreeg dat leek op een boterham (sorry, nooit gedacht maar wat mis ik die Hollandse tarwemik zeg!!) en we gesponsord werden door de caissiere (we zagen later dat ze ons 80 dollar teveel terug had gegeven, ik denk dat ze aan onze gezichten kon zien dat we nog niet zoveel geluk hadden gehad in 't spel), zijn we naar het zwembad gegaan. Het thema van ons hotel is Hollywood en trekt vooral jonge hippe mensen aan. Dat kon je bij het zwembad op de zesde verdieping goed merken. Ondanks dat ik mezelf en Pant toch wel bij de jonge hippe mensen reken, vond ik t zwembad toch een beetje overdreven. Knoerharde muziek, bikini-contests en mensen die er met een lapje stof bijlopen; je kijkt hier je ogen uit. Als je water bij de bar wilt kopen moet je je identiteitskaart laten zien. HUH?! Daar was ik echt verontwaardigd over. 'Het is maar water hoor!' 'Ja, maar dit een bar he meissie', zei de betreffende bar man. So what, ik wil w-a-t-e-r! Helaas kreeg ik geen water en moest ik het uit een automaat in het hotel gaan trekken. Belachelijk. Natuurlijk was het weer bloedheet en er kwam een dude op ons af die zij dat wij van hem GRATIS op de mistbedden mochten gaan liggen. Dat zijn bedden waar continu een soort van watermist uit spuit voor de verkoeling. Normaal gesproken kosten die 25$ per dag maar de beste heer was in een goede bui en wilde graag dat wij op die stoelen gingen liggen. Natuurlijk was ik bang dat er een addertje onder het gras zat, maar na 100x gevraagd te hebben of het echt gratis was (ik blijf Hollander he) zijn we toch maar op die heerlijke bedden gaan liggen. Het eerste uur keek ik nog om me heen of ik iets verdachts zag, je weet maar nooit wie er ineens geld komt vragen, maar uiteindelijk bleek hij niet te liegen en hebben we de hele dag genoten van die mistbedden. Lucky us! Het was verder bloody hot maar niet echt zonnig dus we zijn niet echt in het water geweest. Ik ben wel nog even wezen kijken bij de bikini-contest, schitterend. Zoiets zouden ze nou ook moeten doen in het Dolfijn, haha.
Na een paar uurkes op de mistbedden gerelaxd te hebben, zijn we ons op gaan maken voor een chique avond. We waren van plan lekker te gaan uiteten en daarna natuurlijk DE SHOW! Voor het diner zijn we naar het MGM Grand gegaan, een luxe hotel waar onze show ook zou zijn. We moesten wel zo'n 20 minuten in de rij wachten op een plekje (over luxe gesproken) maar de maaltijd was lovely dus het was het wachten waard! :)
Daarna hebben we nog even 8 dollar gewonnen op een automaat, jaa dat vond ik het vermelden waard ja! En op naar David Copperfield. (die ik inderdaad nog niet kende, is dat erg??) Een typische amerikaan die continu grapjes aan het maken was en zo snel praatte dat ik hem soms niet kon verstaan. Hij kon de dingen leuk brengen en had een aantal indrukwekkende trucs voor ons in petto. Pant was steeds bang dat ie ons uit het publiek zou halen maar het was wel duidelijk dat hij voornamelijk mensen uit het publiek haalde die bij zijn entourage hoorden en het spelleke mee moesten spelen. Behalve bij de laatste truc waarbij hij een stuk of 10 mensen uit het publiek zou laten verdwijnen. Deze 10 mensen werden willekeurig gekozen; David Copperfield gooide tien enorme opblaadballen het publiek in. Het publiek moest deze ballen doorgooien naar de laatste rij: als je een bal ving moest je naar voren komen. Ik dacht: dit is mijn kans op eeuwige roem! En laten wij nu net op de laatste rij zitten waar zeker zo'n 3 ballen terecht kwamen. Dus ik als een blije doko naar voren met zo'n bal, samen met nog zo'n 10 mensen uit het publiek. Ondertussen dacht ik: WAT DOE IK?!?!?! Maar aan de andere kant vond ik het ook wel vet. We moesten op stoeltjes gaan zitten op een verhoging en hij stelde wat vragen. Daarna ging er een gordijn om ons heen en toen hij het gordijn omhoog trok: POEF. Wij waren verdwenen. Enkele seconden later stonden we achter in de zaal. :) Leuk he? Jullie willen allemaal weten wat er is gebeurd maar ik heb David, die ik naderhand nog persoonlijk gezien heb, beloofd om het niet te vertellen. Ik weet het zelf ook niet precies want ik heb de truc natuurlijk zelf niet gezien. Pant stond wel met zijn oren te flapperen. Het was geweldig om mee te doen, ik moest echt zo hard lachen heel de tijd. En ik heb hem dus echt in real life gezien, kreeg na afloop van mijn deelname een gesigneerde foto van hem. Woehoe. De show was na deze grote verdwijntruc ten einde en wij gingen heppie naar huis. Het was zeker de moeite waard!

Dat was gisteravond. Het is nu negen uur 's morgens en we gaan ons zo klaarmaken voor de dag van vandaag. Om half 12 begint hier de wedstrijd en die gaan we zeker in een sportbar kijken. Daarna wil ik nog wat hotels bekijken en dan met een rotgang op naar Death Valley, waar het zo ongeveer 50C is. Dat kunnen we er na Vegas nog wel bijhebben ;)
Las Vegas was toppie maar toch niet echt ons ding. Het is zo groot en zo overdreven, ik voelde me er niet echt thuis maar het was zeker leuk om eens mee te maken! Hoop dat jullie weer genoten hebben van Pant's (en een beetje mijn) verslag, jullie reacties zijn geweldig om te lezen! Danku danku!

Tot snel lieve kijkbuiskinderen, tot het volgende USA-verslag,

Lebberzzz van Pant en bijna beroemde-Nad

• 11 Juli 2010 - 17:14

Kemspkes:

tjee wat een verhalen weer. kende jij david nie? ik dacht da iedereen die kende. je hebt ons nu niet willen vertellen hoe je bent weg"getoverd" maar wil je ons wel vertellen hoe je bent terug"getoverd"?haha
    nou veel spannende momenten met het voetbal, eigenlijk jammer dat je dat mist hier in holland, tis hier OVERAL kei gezellie en wat zijn we met zijn allen nu 1 volk.

groetjes en we wensen jullie alweer nog veel plezier toe en ook van ons veel dikke lebberzzzz

• 12 Juli 2010 - 08:59

Willemina:

Jow Naad en Pant,

Weer een zeer scon verhaaltje van jullie saam! Ik ben op t ogenblik errug jaloers op uw schitterende fotootjes! Geniet maar lekker verder van die dikke vakantie, wij gaan het dit weekend redden met een weekendje zwarte cross! ;-)

Xx

Ok Erwin keek z'n ogen uit bij deze overweldigende foto's! Ook nog nooit op t harde pad geweest he! :P

• 12 Juli 2010 - 10:41

Marjan:

Tjee, wat een stad. Lekker overdreven, zels de gokkasten zijn mega zo te zien. Niet dat er daardoor meer te winnen valt hoor ik wel. De UGGS zijn wonderful en de shoppingtasjes alleen al zien er geweldig uit. En die bekende David, dat Nadine die niet kent!! Ze heeft hem nu wel mooi van dichtbij gezien (wat een engerd hé) en is nu zelfs op de hoogte van zijn grote verdwijntruc!!!! Wij zijn hier natuurlijk allemaal een beetje in mineur omdat "onze jongens" het niet gered hebben. maar "we" proberen het gewoon over twee en anders over vier jaar weer. Ik We zijn zowiezo kei trots. Puf nog maar even lekker door daar in die hitte. Hier is het ook niet echt koel. Dikke lebberkus...

• 12 Juli 2010 - 15:23

Anne Marij:

Ha lovers van elkaar,

Hoeist nou? Wennen aan dat ontbijt dus. Tsja is niet goed voor je Eetdagboek natuurlijk, maar je had ook brinta mee kenne nemen!

Dat verhaal van die caissiere is trouwens zóóó herkenbaar. Geef ook altijd fooien aan buitenlanders, hihi, stom weet ik zelf ook wel maar kan er niks aan doen.

Heeel knap van die 8 dollar die jullie er toch uit hebben weten te krijgen! Dikke respect!

Baaai

• 12 Juli 2010 - 15:24

Anne Marij:

Oh en inderdaad, Nederland is echt een eenheid nu, maar ik voelde toch iets warms onder mijn voeten en toen dacht ik: ooh het zijn die lovebirds aan de andere kant van de wereld die ook voetbal kijken, hartverwamend.

Double bye.

• 12 Juli 2010 - 20:22

Bill:

Hey spannend die avonturen van Nadje en Pant vooral die grote verdwijntruc,nu weet je toch maar mooi hoe dat zit.Verder is het wel een city met glamour en je kunt er mooi van je geld af komen met gokken en shoppen.Ook een hele ervaring om beroemdheden te ontmoeten waar je nog nooit eerder van had gehoord.Maar vooral fijn om te horen dat jullie het samen zo leuk hebben!!!Heel veel groetjes en kusjes van het zootje ongeregeld hier.

• 12 Juli 2010 - 20:49

Ronny Boy:

hey grote genieters wat jullie zien en mee maken zit ik met open mond te lezen jullie kunnen straks een groot boek schrijven over deze mooie reis de gr hoedoe xxx

• 15 Juli 2010 - 18:24

Jose:

ha las vegas luitjes
    Ziet er heel gaaf uit daar.Loop je daar niet verloren zon big city.Wel weer een mooi verhaal en fotos.Nog veel plezier samen.
    groetjes jose

• 15 Juli 2010 - 18:59

Willem Vd Linden:

Sander je moet wel je polo en tas nog inleveren bij Best vooruit. Verder veel plezier en mooie verslagen!!

• 15 Juli 2010 - 20:35

Maud :

Hier eindelijk een berichtje van mij. Niet dat ik niet aan jullie denk maar vanwege kreta! Ik heb weer ontzettend genoten van jullie verhalen en foto's. Jullie zijn allebei schrijf talenten! Mijn complimenten ;)

Geniet er nog van lieverds!

Dikke kus Maudie

• 19 Juli 2010 - 20:55

Jan En Willy:

Wat een geweldig reisverslag, willen er zo heen! Lijkt wel of jullie voor een reisbureau werken. En David is echt wel heel bekend hoor. Heel cool die foto met handtekening. Wat een ervaring zeg. Kei leuk! Groetjes Jan & Willy