De keuze is reuze :) - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Nadine - WaarBenJij.nu De keuze is reuze :) - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Nadine - WaarBenJij.nu

De keuze is reuze :)

Door: Nadjebal

Blijf op de hoogte en volg Nadine

13 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Boston

Olaaa luitjes daar in Hollandia,

Hier weer een berichtje van ons, ditmaal vanuit Boston. Het tweede berichtje en meteen ook het laatste berichtje, want zaterdag zijn we helaas al weer thuis. Deze reis is echt voorbij gevlogen en we zouden nog best een paar daagjes willen hebben hier. De afgelopen dagen hebben we weer super veel vette dingen gezien en gedaan. De keuze is reuze, laten we maar zeggen.

De laatste ochtend in Washington hebben we onze car opgepikt, een best-behoorlijke-bikkel-bak-maar-niet-zo-gangsta-als-onze-vorige-rides. Gelukkig zorgen wij zelf voor de gangsta vibe, door als belachelijke nerdjes keihard mee te zingen met liedjes en daarbij ons hoofd ritmisch (of wannabe ritmisch) te bewegen. Dit jaar had ik geen tijd om CD’s te branden dus we horen ongeveer 100x per dag dezelfde hits voorbijkomen. (Lees: The weekend-I can’t feel my face, is in Nederland ook een hit toch?)

Anyway, vanuit Washington zijn we via de Great Falls (watervallen) naar Lancaster en Intercourse gereden. Aldaar konden we Amish people in het wild spotten, naar het scheen. Best een gênant iets eigenlijk, als je je bedenkt dat die mensen daar gewoon wonen en hun ding doen. Komen gewoon hordes toeristen die helemaal happy worden als ze een Amish figuur voorbij zien komen. Ja, ook ik zat klaar met mijn camera toen we een koets zagen rijden met een typisch Amish gezin erin. We vonden het net iets té blij om te stoppen om een foto te maken, het zijn natuurlijk geen attracties. Dus daarom heb ik allemaal mislukte foto’s van kilometers afstand ingezoomd. Desalniettemin vonden we het uber grappig en interessant om te zien hoe die mensen zich voortbewegen (op een step, met een koets en een paar wannabe’s gewoon in een auto, NEPPERS!), hoe ze wonen (achteraf, grote boerderijen) en hoe ze zich kleden (Gebreide hoofdkapjes en lange jurken voor vrouwpersonen, bretels en hoeden voor de mannen). Volgens mij liepen de Amish al ver voor op de baarden-hype, ze hebben er allemaal één en een flinke. Het is btw niet één dorp vol met Amish, je kunt er ook gewoon ‘normale’ mensen tegenkomen. ;) Wij waren ook best verbaasd dat we ze gewoon tegenkwamen in de Walmart. We dachten eigenlijk dat ze hun eigen voedsel verbouwden. Toch maar eens in verdiepen.

We hadden een zeer chill hotelleke in Lancaster waar we de volgende dag heerlijk aan het zwembad hebben gelegen. De avond hebben we doorgebracht in Hersheys, een mega pretpark met ultieme achtbanen. Minimaal 10 waarvan we er helaas, door de drukte, maar 4 van getest hebben. Een aantal plas-bijna-in-mijn-broek-van-spanning-momenten zijn wel gepasseerd en ik heb Sander voor het eerst in mijn leven horen gillen. (Al zei hij daarna dat hij dat deed voor de fun. Jaja…)

De dag erop zijn we naar Watkins Glen gereden, een dorpje dat in het Finger Lakes natuurgebied ligt. We hebben Watkins Glen SP bezocht en daar een skonne wandeling gemaakt. Ik had er van te voren niet veel van verwacht en was dus des te verbaasd over de mooiheid daar. Prachtige watervallen en een sprookjesachtig sfeertje. Lovely! Natuurlijk hebben we ook daar even het zwembad uitgetest.

De volgende dag zijn we de grens over gestoken naar Canada en hebben we de Niagara Falls onveilig gemaakt. Helaas was het niet zo’n goddelijk weer daar, dus die avond hebben we niet veel gezien van het toch wel heel toeristische Niagara Falls. Wat ons wel opviel was het hoge kermisgehalte, heel anders dan we verwacht hadden. Casino´s, hotels, boottrips, flashing lights overal. En toeristen natuurlijk, je kon er over de koppen lopen. De volgende ochtend hadden we een boottrip op de planning en zijn we heel dicht langs de befaamde falls gevaren. We kregen ter bescherming een poncho mee, maar echt nat zijn we niet geworden. Wel was het heel indrukwekkend om zo dichtbij de watervallen te kunnen komen. Heel anders dan vanaf de kant, waar het vooral een foto-maak-festijn is. Door alle druktes eromheen zou je bijna vergeten dat het een heel bijzonder natuurverschijnsel is. Ons viel het een beetje tegen omdat je het niet echt kunt beleven; je ziet het en dat was het. Verwend he? ;)

Diezelfde dag zijn we doorgereden naar Lake George, een super leuk plaatsje waar veel Amerikanen hun zomervakantie doorbrengen aan het meer. We baalden eigenlijk wel dat we hier maar 1 nachtje zouden zijn want de omgeving was bjoetiefoel en er was super veel te doen. We zijn daar vandaag na een bergtocht in de ochtend en een outletbezoekje in de middag (all starts zijn weer binnen, woehoeee) weer vertrokken, richting Boston. Een stad waar ik al een heel goede indruk van heb, ziet er echt leuk uit in de wijk waar wij zitten! Helaas nog maar 1,5 dagje hier en dan rijden we terug naar NY voor onze vlucht zum hause. Volop genoten van de geweldige reis die we gemaakt hebben, zoveel gezien en gedaan… Natuurlijk totaal niet uitgerust maar dat komt thuis wel haha. Wat ons betreft hadden we liever nog wat extra daagjes gehad zodat we op bepaalde plekken langer hadden kunnen blijven. Maar dat is een goed excuus om nog een keer terug te gaan toch? Hieronder nog wat opmerkelijke bevindingen die we gedaan hebben in de US of A:

• Nederlanders zijn te herkennen aan hun outfits. Zien er altijd ‘netjes’ uit. We hebben het getest en kunnen vanaf een afstand NL’ers spotten.
• Amerikanen zijn ook te herkennen aan hun outfits. Dragen vaak sportkleding of vormeloze shirts met hun high school naam of sportclub-naam erop. Dit begrijpen wij niet. Het is gratis, oké, maar modieus is anders.
• Ongeveer alles op de menukaart is gefrituurd. En tot Sanders grote ergernis: zelden krijg je een glas bij je bier. GRRRR.
• Wanneer je gaat uiteten krijg je binnen 5 minuten (echt waar!) je voorgerecht. Het liefst planten ze daarbovenop meteen het hoofdgerecht incl. toetje. Binnen een half uur heb je het drie gangen menu achter de kiezen en krijg je zonder vragen de rekening. Hoezo, lekker lang tafelen? Cultuurshock voor ons, als lang-tafelaars zijnde.
• Bij verbodsborden staat standaard het zinnetje: ‘It’s the law.’ Zo van: Het is de wet, dus daar kun je maar beter naar luisteren. Dat zou in Nederland geen zoden aan de dijk zetten denken wij.

Andere bijzondere ontwikkelingen:

• Nadine heeft koffie leren drinken. Niet de echte, maar de heel lekkere: Capuccino French Vanilla, die smaakt niet naar koffie en wel naar suiker. Maar who cares? Jammie!
• We hebben op één avond, vier afleveringen van Breaking Bad gekeken. Op een laptop! Verslaafd…
• Sander heeft een enorme Applebee’s verslaving ontwikkeld. Hij wil nu elke avond eten bij de Applebee’s maar dat wordt Nadine te gortig (= ouderwets nerdwoord).

Zoooow, nu zijn jullie weer helemaal up to date. En wij ook ;) Bedankt voor jullie leuke reacties en tot snel in real life!

Dikke kussen van Sanderoow en Nadjebal

• 13 Augustus 2015 - 18:31

Rianne:

oeffffff weer een lekker verhaal over jullie belevenissen. joemeekitmee.
    ik geloof best dat jullie thuis weer bij moeten komen van het gereis en alle indrukken.
    gelukkig nadine heb jij nog vakantie als je thuis komt, en sander? jij ook?
    geniet nog van de laatste momenten ginds en we wensen jullie alvast een veilige terugreis.
    we see you in best of liempde.
    xxxxxxxx

• 14 Augustus 2015 - 21:17

Willo & Murjen:

Zo, da's inderdaad indrukwekkend. Potverdorie Sander, moet je maandag gewoon weer gaan werken. Je hebt nog een week nodig om bij te komen. Maar het verhaal is prachtig, de moeite waard om eens te bezoeken dat NY en omgeving. Tot zaterdag! xxx