NEW YORK -> There's nothing you can't do! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nadine - WaarBenJij.nu NEW YORK -> There's nothing you can't do! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Nadine - WaarBenJij.nu

NEW YORK -> There's nothing you can't do!

Door: Nadjebal

Blijf op de hoogte en volg Nadine

07 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ps. De internetverbinding is hier zooooo traag, dat ik de foto's niet geupload krijg. Snorry! De kiekjes komen dus morgen pas!

Hoi lieve fan-naad-ten,

Het heeft even geduurd maar hier zijn we dan eindelijk met een ini mini update! Jullie zullen het vooral met wat oogstrelende foto’s moeten doen, want we hebben het te leuk om een eindeloos verhaal neer te pennen. Ik snap het, dit is een e-norme teleurstelling voor jullie. Maar wees niet getreurd, wij zijn vanaf 15 augustus weer in levende lijve te bewonderen en zullen dan niet uitgepraat raken over ons avontuur. 1 ding is zeker; deze reis is nu al een succes. Ik ben helemaal in love met New York en Sander vindt het stiekem ook ultra chill hier. We zijn zes dagen in NY geweest en zijn nu al twee dagen aan het rondblieken in Washington DC.

Inmiddels hebben we een baseball wedstrijd van de Mets bijgewoond (deze wedstrijden draaien meer om eten dan om de sport maar vet om mee te maken!), ultiem gerelaxed in Central Park (mijn ultieme droom kwam uit, wat-een-enorm-geweldig-park!!!), een aantal fietstochtjes gemaakt door New York (wat ons betreft het beste vervoersmiddel éver hier), kennisgemaakt met en zijn we rondgeleid door een echte New Yorkse genaamd Sandy (was 76 jaar oud maar liep vlot van 10 tot 4 uur met ons de stad door terwijl wij puffend en zwetend achter haar aan slenterden). Ook hebben we zes nachten geslapen in een kamer van 1,5 bij 2 (zonder te overdrijven.. het was niet eens knus meer te noemen!), op hét trapje van Seks and the City gestaan en een cupcake van Magnolia Bakery verorberd, geluierd op het strand met op de boulevard een pretpark (Ja, in NY hebben ze écht alles!), New York by night bekeken vanaf the Top of the rock (WOW), musea en een dierentuin bezocht in Washington (hoezo cultuursnuiven is onze middle name?!) en ja, ook Sander is aan zijn trekken gekomen; we hebben aan een zwembad gelegen! :) Zijn vakantie kan sowieso niet meer stuk.

Dingen waar we van onder de indruk waren, die we niet meer willen vergeten of die gewoon noemenswaardig zijn:

• 9/11 memorial museum -> daar moet je echt geweest zijn! Brok-in-de-keel-gegarandeerd!
• Verplichte fooi in NY -> ze verwachten hier minimaal 17 % (!) en dit tellen ze er regelmatig automatisch al bij. Als ze het er niet automatisch bijtellen zetten ze er ‘for your convenience’ alvast bij hoeveel je zou kunnen geven. Minder fooi geven is NOT DONE en dat doet dus ook niemand hier. Behalve wij, gierige Nederlanders natuurlijk. ;)
• Het is hier BLOODY HOT!!! Niet normaal, 30+ iedere dag! En dat in de stad waar de gevoelstemperatuur ongeveer 55+ is. (overdrijven is een vak).
• Die hitte zorgt natuurlijk ook voor zweetvoeten en daarop volgend; zweetsokken. In een kamer van 1,5 bij 2 kan dat zorgen voor een onfris geurtje. Daar hadden wij snel wat op gevonden; we bewaarden onze sokken in een lade onder het bed, en onze schoenen op de gang. Weg stank. (in onze kamer dan hahahahahahahahahahahahaha)
• Het is helemaal HIP om ‘organic’ te eten. Ieder tentje heeft ‘organic’ tea, ‘organic’ salads en zelfs ‘organic’ donuts. HMMM, het klinkt allemaal heel gezond, maar wat is organic nou eigenlijk? Hele rage hier iig.
• Ondanks al dat organische gedoe blijft het een enorme opgave om gezond voedsel te vinden hier. Chips en hotdogs zijn overal, maar een fatsoenlijk stukje fruit? Wat is dat ook alweer?
• De algemene geweldigheid van New York zal ik niet snel vergeten. Die stad heeft wat mij betreft echt alles!

Morgen gaan we onze huurauto ophalen en rijden we verder naar Lancaster (Amish people spotten + Hershey’s pretpark bezoeken). De dagen daarna bezoeken we natuurpark Watkins Glen en hebben we een boottrip langs de Niagara Falls. Nu al zin in!

Zoals u ziet, wij maken het goed. Wij hopen dat jullie ook een fijne vakantie hebben in NL. Houd ons op de hoogte, dat vinden wij leuk :) Bedankt voor het lezen en tot latooooohrrrr.

Dikke smakkerds van Sanderoow & Naad

• 07 Augustus 2015 - 09:46

Rianne:

hey stelletje americains,
    tjee wat een verhaal weer zeg! jullie hebben alweer veel gezien en gedaan. wat n actievelingen zeg, en dat in je vakantie.
    onze vakantie was ook actief maar dan anders. na de vakantie moeten jullie weer snel komen kijken #nualmooigewordenennognietklaar#
    genieten jullie daar maar lekker en we wachten weer op jullie nieuwe verslag, kijk er nu al naar uit.

liefs uit liempt xxx

• 08 Augustus 2015 - 09:47

Willo & Murjen:

Het is toch nog een heel verhaal geworden, wat wil je ook als je zoveel meemaakt en indrukken op doet. Het is weer een te kikke vakantie, zien we wel. Gelukkig hebben ze Sander niet gehouden in die dierentuin en kon hij daarna lekker ff zwemmen (is ook vakantie). Geniet maar van dat immense land, wij touren hier ook lekker rond in ons eigen landje, is ook mooi ;) en lekker weertje toe. GENIET, GENIET!! Dikke kus...

• 11 Augustus 2015 - 13:44

Bill:

Hey Nad en Pant, wat een prachtige pica's weer.
    Geweldige reis!!!!
    Nog ff lekker genieten, want jullie zijn alweer over de helft.
    Heel veel liefs, dikke kus Bill en Rod, en Omi